Durant el mes de Novembre, l’alumnat del Cicle Formatiu de Grau Superior “Gestió de Vendes i Espais Comercials”, i enmarcat dins del mòdul M11 Marketing Digital, hem creat un pla de Marketing Digital per un restaurant delivery.
El primer pas va ser pensar quin tipus de restaurant voliem fer, i quins productes voliem oferir. Posteriorment, vam pensar el nom del negoci, tot tractant de fer-ho atractiu, original i fàcil de recordar.
En el nostre cas, el vam denominar “Tic-Tac Food Truck”, ja que un element diferencial a les comandes online té a veure amb el temps de lliurament de les comandes.
En aquest moment, vam començar a pensar el model de negoci, que incloïa la ubicació, la proposta de valor i el preu mig. El restaurant va quedar situat al Port de Mataró. La proposta de valor voliem que tingués a veure amb l’aprofitament dels nostres productes, i d’aquesta manera poder ajudar i aportar beneficis a altres establiments i associacions. El preu mig el vam fixar entre els 12 i els 14 euros.
Posteriorment, vam definir la segmentació del target o públic objectiu. Sent aquest, el grup o grups específics de persones a qui una empresa dirigeix els seus productes, serveis o missatges de màrqueting. Per fer-ho, vam establir dues tipologies de clients basant-nos en quatre criteris de segmentació.
El primer criteri va ser el geogràfic, per saber d’on era el nostre target. Després, vam definir els criteris demogràfics, que mostraven el gènere, l’edat i els ingressos d’aquest públic objectiu. D’altra banda, també vam definir els criteris psicogràfics, per saber com és la personalitat i l’estil de vida del target, i per últim, vam establir els criteris de comportaments, per saber entre d’altres variables, el nivell de fidelitat, horaris, freqüències de compra, etc. A continuació podem veure un petit resum d’aquesta segmentació, si ens fixem, els aspectes que canvien entre els dos públics són l’edat i els horaris.
Posteriorment, vam fixar Objectius SMART per al nostre pla de Marketing. Però què són aquests objectius?
- Específics (Specific): Els objectius han de ser clars i definits, evitant generalitzacions. Han de respondre a les preguntes de qui, què, quan, on i per què.
- Mesurables (Measurable): Els objectius han de ser quantificables i poder-se avaluar. Cal poder determinar si s’han aconseguit o no a través de números, percentatges, etc.
- Assolibles (Attainable): Els objectius han de ser realistes i assolibles. Han de ser desafiants, però alhora factibles amb els recursos i el temps disponibles.
- Rellevants (Relevant): Han de ser rellevants i alineats amb els objectius globals de l’organització o del projecte. Han de contribuir al propòsit més gran.
- Temporals (Time-bound): Han de tenir un termini definit o un marc temporal establert. És important establir una data límit per aconseguir l’objectiu, el que ajuda a mantenir el focus i la direcció.
A continuació us presentem els diferents Objectius SMART definits, així com les diferents estratègies per poder assolir els objectius proposats
Per últim, només ens faltaria definir el pressupost per poder materialitzar el nostre pla de màrqueting
Article creat per Maria Serrano Caballero, alumna de 1er CFGS GVE