Durant el passat mes de gener, l’alumnat de Comerç i Màrqueting de l’institut Thos i Codina ha participat en les jornades de Showrooming impulsades per l’Ajuntament de Mataró a l’espai Retail Lab.
Aquest és un espai dissenyat per a la millora de la competitivitat del comerç, els serveis i la restauració local a través de diferents tecnologies i eines digitals aplicables al punt de venda. En aquest espai, els comerciants poden conèixer, provar i analitzar la viabilitat d’incorporar eines que es troben al mercat i que estan pensades per facilitar l’activitat pròpia dels establiments, alhora que aporten modernització, actualització, avantguarda, i l’opció de crear comunitat dins el sector.
L’espai es compon de diferents mòduls expositius que simulen un punt de venda real, fent que l’experiència per les persones que hi participen, sigui més acollidora i immersiva.
Algunes de les solucions tecnològiques que comerciants i nosaltres mateixos vam poder gaudir durant la sortida van ser:
Sens dubte una gran iniciativa per part de l’Ajuntament de Mataró per apropar la tecnologia als comerços locals, tot oferint una diagnosi prèvia mitjançant una enquesta orientada a conèixer el grau de maduresa digital i les competències i habilitats digitals de les persones al capdavant dels establiments de Mataró, per posteriorment oferir solucions de digitalització adaptades tant a les característiques, com als interessos i necessitats particulars de cada establiment.