ActivaFP
Programa de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, que des de 2018 ve donant suport i impulsant canvis a metodologies actives d’aula als centres educatius d’FP d’arreu de Catalunya, per desenvolupar aprenentatges basats en projectes.
Aula d’acollida
A partir del curs 2003-2004, i per cobrir les necessitats lingüístiques de l’alumnat nouvingut, el centre disposa de l’Aula d’Acollida amb la corresponent dotació de recursos materials i personals per part del Departament d’Educació.
Biblioteca punt edu
Projecte pel que la biblioteca escolar s’obre al barri. D’aquesta manera els veïns del barri, amb dèficit de recursos culturals, poden aprofitar les nostres instal·lacions i fons bibliogràfic. Alhora la nostra biblioteca està connectada a la xarxa de biblioteques públiques de tal manera que pot oferir als usuaris material de qualsevol de les biblioteques públiques.
Butlletí Informatiu del Thos i Codina
El “Butlletí informatiu del Thos i Codina” és una publicació que fem arribar mensualment a les famílies del centre per informar-les sobre les activitats que es realitzen al nostre institut. Els alumnes de l’optativa Revista de 2n ESO són els responsables directes de la publicació d’aquest butlletí, ells i elles són qui han fet de redactors, fotògrafs i editors per arribar cada vegada més lluny.
EmprènFP
Emprèn FP, és un programa de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, que des de 2012 ve donant suport i impulsant l’emprenedoria i els seus valors en els centres educatius d’FP d’arreu de Catalunya, per creació de projectes emprenedors.
Erasmus+
Erasmus+ té com a objectiu principal la promoció de la mobilitat educativa de les persones i dels col·lectius, tant de l’alumnat com del personal, així com la cooperació, la qualitat, la inclusió, l’equitat i l’excel·lència, la creativitat i la innovació en relació amb les polítiques europees, especialment amb l’Espai Europeu d’Educació 2025.
Escola UNESCO
L’institut forma part del grup d´escoles adherides a la UNESCO. Es fan projectes dins d´algunes matèries relacionats amb la sensibilització davant dels problemes que afecten el món.
Escola Verda
El programa escoles verdes sorgeix com un compromís per donar suport a tots els centres educatius de Catalunya que volen innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat. D’aquest projecte també forma part el nostre hort escolar.
Xarxa Formació Professional Dual (Maresme – Vallès Oriental)
La Xarxa FP Dual del Servei Territorial Maresme-Vallès Oriental està integrada pels centres que imparteixen cicles formatius en modalitat Dual d’aquesta àrea territorial.
Té com a objectiu proporcionar orientacions, informacions, recursos i suport als centres educatius que hi participen. A més, a través de la Xarxa els diversos centres compartim les experiències i les bones pràctiques que portem a terme en el context de l’FP Dual.
INNOVAFP
És un Programa de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya que promou la col·laboració d’empreses i centres de formació professional per treballar en projectes d’innovació i transferència de coneixement.
Mobilitat
Els alumnes del Thos i Codina participen en els següents programes europeus de mobilitat d’alumnes.
OrientaFP
És una xarxa de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial del departament d’Ensenyament on es treballa per millorar l’acompanyament i l’orientació de l’alumnat en les transicions educatives i professionals amb l’objectiu de contribuir a la fidelització i millora dels resultats de l’alumnat de FP.
Pentabilities
Aquest és un programa de millora de les habilitats socials i emocionals de l’alumnat de secundària amb una eina validada i una metodologia científica que vol investigar, a gran escala, els efectes de treballar les competències transversals sobre el rendiment acadèmic i el benestar dels estudiants de secundària, així com analitzar l’elaboració de polítiques públiques en base a l’evidència recollida.
Pla d’autonomia de centre
Aquest pla, pioner a l’Estat espanyol, implica que l’institut pot decidir pel seu compte diferents estratègies per fer front als reptes de l’ensenyament actualment, com és ara la d’intentar millorar els resultats acadèmics dels alumnes, especialment a l’ESO, d’augmentar la cohesió social. Internament l’institut també contempla els objectius de potenciar l’estructura i imatge del centre i de millorar la transició de l’alumnat de l’escola al treball.
Pla informàtic
Pla pel que es racionalitza i es controla tot el material informàtic del centre de manera sistemàtica.
Pla lingüístic
Projecte en el que s’emmarca la utilització de les quatre llengües que es treballen al centre, el català, el castellà, l’anglès i l’alemany.
Pla d’acció tutorial
A més dels Plans d’acció tutorial a l’ESO i al Batxillerat, l’Institut disposa d’un pla d’acció tutorial per als alumnes de Grau Mitjà i Grau Superior.
El pla d’actuació tutorial està dirigit a oferir ajuda i atenció a l’alumnat a fi que aconsegueixi un bon rendiment acadèmic i que progressi en els seus estudis, alhora que ajudi a desenvolupar habilitats i destreses per aprendre a aprendre i agafar hàbits, actituds, valors i comportaments positius a l’escola i en el procés d’aprenentatge.
Pla de ciutadania
Pla d’innovació que s’aplica a la matèria de Ciències socials. És una experiència per la que els alumnes treballen el procediment de la memòria oral. A partir d’entrevistes a familiars, reconstrueixen un període històric recent.
Pla de cohesió social
Projecte enfocat a aprofitar la diversitat cultural del nostre alumnat per treballar amb tècniques audiovisuals. Per un costat, els alumnes nouvinguts realitzen un film on ens mostren el seu món i parlen de la seva experiència. Per un altre, alumnes autòctons expliquen en un altre film el nostre món, per ajudar a la comprensió d’aquest als nouvinguts.
Projecte amb oportunitats d’èxit educatiu a favor de l’alumnat
El Departament d’Educació ha comunicat que el centre ha estat seleccionat per participar en el Projecte amb oportunitats d’èxit educatiu a favor de l’alumnat (POEFA) 2019/20. L’Institut ha de presentar un projecte escolar amb actuacions innovadores de suport i reforç per reduir i prevenir l’abandonament escolar prematur i fomentar la igualtat d’accés a una educació de qualitat en les etapes de secundària obligatòria. Les accions podran incloure reforç educatiu extern, extensió educativa amb un component lúdic, orientació, grups interactius i creació d’activitats i material educatiu de reforç.
Programa d’assessorament a les persones i a les empreses en els ensenyaments professionals
El Programa d’assessorament professional a les persones i a les empreses té per finalitat que els centres d’ensenyaments professionals disposin de fórmules de comunicació i informacions significatives adreçades i adaptades als seus diferents grups d’interès (alumnat, persones adultes, empreses i entitats) que permeti a cada un d’ells aprofitar les oportunitats que els hi ofereixen aquests ensenyaments i maximitzar el valor que els hi poden aportar.
Serveis de computació en xarxa
L’institut utilitza diferents serveis de computació en la xarxa per les seves assignatures dels cicles d’informàtica.
Servei de mediació escolar
La mediació escolar NO és una simple tècnica que s’ocupa de facilitar la desaparició dels conflictes educatius, ni tampoc un complement light del sistema disciplinari.
Simulació d’empreses
Els alumnes del cicles d’Administració participen en l’experiència de convertir el treball a l’aula en la simulació d’una empresa, participant en diferents llocs de treball administratius d’una empresa virtual.