Batxillerat

Batxillerat i Batxillerat Professionalitzador

El batxillerat és un cicle format per dos cursos de trenta hores lectives setmanals. Es cursa normalment entre els 16 i els 18 anys, tot i que és oberta a persones de qualsevol edat.

El batxillerat prepara els alumnes per a la seva incorporació a estudis posteriors, tant professionals com universitaris, i per a l’accés al món laboral.

A l’Institut Thos i Codina es cursa de forma presencial.
Horari de 8.00h a 14.30h.

Batxillerat al Thos i Codina

Els nostres objectius prioritaris:

  • Desenvolupar un sistema educatiu més competencial, amb capacitat d’adaptació als canvis constants.
  • Situar l’alumnat com a protagonistes actius del seu procés d’aprenentatge.
  • Fer de l’alumnat ciutadans responsables i crítics en una societat democràtica.

Per això…

  • Acompanyem el nostre alumnat: tutories personalitzades i comunicació amb les famílies.
  • Plantegem situacions d’aprenentatge partint de reptes i problemes reals, amb un enfocament competencial.
  • Enfortim l’Entorn Virtual d’Aprenentatge (EVA) i el projecte 1×1, que ja tenim consolidat a l’ESO.
  • Promovem la certificació dels nivells B1-B2 d’anglès.
  • Oferim com a segona llengua estrangera Alemany, donant continuïtat als aprenentatges iniciats a l’ESO. Possibilitat de certificar nivell.
  • Organitzem mobilitats de llarga durada ERASMUS+.
  • Participem en diferents jornades, certàmens, premis, xerrades i conferències.
  • Treballem per una orientació acadèmica exhaustiva: proves d’accés a la Universitat (PAU) / CFGS.
Requisits d'accés

Per accedir al batxillerat cal tenir algun dels títols següents:

  • graduat en educació secundària obligatòria (GESO),
  • tècnic d’un cicle formatiu de grau mitjà o tècnic superior d’un cicle formatiu de grau superior (en aquests casos es pot demanar la convalidació de matèries específiques i del treball de recerca)
  • haver cursat estudis de sistemes educatius estrangers que hagin estat homologats al títol de GESO o al títol de tècnic. L’homologació s’acredita mitjançant la credencial corresponent o bé, si aquesta encara està en tràmit, presentant el “Volant per a la inscripció condicional en centres educatius”.
Què estudiaràs

A l’Institut Thos i Codina es pot escollir entre dues modalitats de batxillerat: Ciències i Tecnologia, i Humanitats i Ciències Socials.

El currículum de batxillerat consta d’una part comuna (matèries que cursa tot l’alumnat) i una part diversificada (vinculada a cada modalitat, amb una matèria obligatòria i d’altres opcionals i, per a qualsevol modalitat, les matèries optatives i el treball de recerca). A més, els alumnes tenen assignada una hora setmanal de tutoria. També ofertem la matèria de Religió (dins de la franja d’optatives amb una dedicació de 70 hores anuals).

A 1r de batxillerat, de les 30 hores lectives setmanals, 12 es dediquen a les matèries comunes i la tutoria, 9 a les matèries de modalitat i 9 a les matèries optatives.

A 2n de batxillerat, de les 30 hores lectives setmanals, 14 es dediquen a les matèries comunes i la tutoria, 12 a les matèries de modalitat i 4 a les matèries optatives.

Aquesta informació es detalla en els següents quadres:

Matèries comunes 1r 2n
Llengua Catalana i Literatura 2 2
Llengua Castellana i Literatura 2 2
Llengua Estrangera 3 3
Educació Física 2 0
Filosofia 2 0
Història de la Filosofia 3
Història 3
Tutoria 1 1
Treball de Recerca (*)
Modalitat obligada 3 4
Modalitat 1 3 4 3 4
Modalitat 2 3 4 3 4
Optativa anual (franja 1) 3
Optativa trimestral (franja 2) 3
Optativa trimestral (franja 3) 3
Optativa trimestral ODS 4
TOTAL 30 30
Modalitat de ciències i tecnologia 1r 2n
Matemàtiques I i II (obligatòria CT) 3 4
Biologia I i II 3 4
Dibuix Tècnic I i II 3 4
Física I i II 3 4
Geologia i Ciències Ambientals I i II 3 4
Química I i II 3 4
Tecnologia i Enginyeria I i II 3 4
Modalitat d’humanitats i ciències socials 1r 2n
Economia 3
Història Món Contemporani 3
Literatura Universal 3
Llengua i Cultura Gregues I i II 3 4
Funcionament de l’Empresa i Disseny de Models de Negoci 4
Geografia 4
Història de l’Art 4
Literatura Castellana 4
Literatura Catalana 4
Matemàtiques CS I i II (obligatòria CS / CT) 3 4
Llengua i Cultura Llatines I i II (obligatòria Humanitats) 3 4

Matèries optatives anuals de primer curs

Matèries optatives anuals (franja 1)

Biomedicina

3

Funcionament de l’Empresa

3

Formació i Orientació Personal i Professional

3

Món Clàssic

3

Programació

3

Psicologia

3

Segona Llengua Estrangera

3

Matèries optatives trimestrals de 1r curs
Matèries optatives trimestrals (franja 2) 1r T 2n T 3r T
Reptes Científics Actuals (Biologia i Geologia) 3 3 3
Creació Literària 3 3 3
Matemàtica Aplicada 3 3 3
Problemàtiques Socials 3 3 3
Altres opcions (art. 16.5) 3 3 3
Matèries optatives trimestrals (franja 3) 1r T 2n T 3r T
Reptes Científics Actuals (Física i Química) 3 3 3
Comunicació Audiovisual 3 3 3
Robòtica 3 3 3
Ciutadania, Política i Dret 3 3 3
Altres opcions (art. 16.5) 3 3 3
Matèries optatives 2n curs 1r T 2n T 3r T
Població i prosperitat 4 4 4
Entorn sostenible 4 4 4
Pau, justícia i corresponsabilitat 4 4 4
Segona Llengua Estrangera, Batxibac…(Article 17.5) Matèries de modalitat 4 4 4
El treball de recerca

El treball de recerca és una activitat d’investigació que ha de fer tot l’alumnat de batxillerat. S’ha d’iniciar preferentment durant el primer curs i presentar obligatòriament durant el segon curs.

Té les característiques següents:

  • És una recerca adequada al nivell d’estudis que està cursant l’alumnat.
  • Pot estar emmarcat dins d’una matèria o pot ser interdisciplinari.
  • Està tutoritzat per un professor o professora.
  • Té una durada d’unes 70 hores i representa el 10% de la qualificació final del batxillerat.
  • Es presenta per escrit i oralment.
  • S’avalua tenint en compte l’actuació de l’alumne o alumna durant la realització del treball, l’informe escrit i la presentació oral.
  • Cada centre fa una proposta del marc on s’ha de desenvolupar el treball, organitza les tutories i estableix una normativa sobre el calendari, els criteris d’avaluació i la presentació dels resultats de la recerca.
  • Abans de començar el treball, s’ha de decidir quina orientació (general o específica) se li vol donar i quin serà l’abast de la recerca. La metodologia és diferent segons el tipus de treball: científic, tecnològic, estadístic, artístic, literari, històric, etc.
  • Per norma general, es tracta d’un treball individual, llevat dels casos en què sigui necessari fer un treball de grup per la dinàmica de la recerca.
Avaluació i pas de curs

Avaluació

  • Contínua i global, diferenciada per matèries.
  • Dues convocatòries per curs: l’ordinària i l’extraordinària.

Pas de curs

  • De 1r a 2n: 2 matèries suspeses màxim.
  • Repetició 1r curs: + 4 matèries suspeses.
  • 2n curs: es repeteixen només les matèries suspeses.
Continuïtat

Amb el títol de batxiller es pot accedir :

  • a la universitat (un cop aprovades les proves d’accés)
  • a un cicle formatiu de grau superior de formació professional específica, d’arts plàstiques i disseny
  • a un cicle formatiu de grau superior d’ensenyaments esportius, si es tenen els requisits d’accés
  • als ensenyaments superiors artístics (un cop superada una prova específica d’accés)
  • al món laboral.
Normativa
  • Reial decret 243/2022, de 5 d’abril, pel qual s’estableixen l’ordenació i els ensenyaments mínims de batxillerat (BOE núm. 82, de 6.4.2022)
  • Reial decret llei 31/2020, de 29 de setembre, pel qual s’adopten mesures urgents en l’àmbit de l’educació no universitària (BOE núm. 259, de 30.7.2020)
  • Reial decret 984/2021, de 16 de novembre, pel qual es regulen l’avaluació i la promoció en l’educació primària, així com l’avaluació, la promoció i la titulació en l’educació secundària obligatòria, el batxillerat i la formació professional (BOE núm. 275, de 17.11.2021).

Acció finançada pel Ministeri d'Educació i Formació Professional i per la Unió Europea - NextGenerationUE en el marc del Mecanisme de Recuperació i Resiliència.

C20.I03 Innovació i internacionalització de la Formació Professional
La mesura C20.I03 Innovació i internacionalització de la Formació Professional té un pes assignat de 0% de coeficient de clima i 0% de coeficient digital, de conformitat amb l'annex 6 Taula de seguiment per a l'acció pel clima i l'etiquetatge digital de la Proposta de Decisió d'Execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del PRTR d'Espanya COM (2021) 322 final, en data 16 de juny de 2021.