Cicle Formatiu de Grau Superior
Tècnic/a superior en administració i finances.
Família professional: administració i gestió
Aquests estudis capaciten per treballar per compte propi portant la gestió de la pròpia empresa o treballar per compte d’altre realitzant tasques administratives relacionades amb la gestió i assessorament en les àrees laboral, comercial, comptable, financera i fiscal, tant en entitats públiques com privades.
2000 hores en dos cursos acadèmics.
- Formació en centre educatiu: 1584 hores (en cas de formació dual, 1320 hores)
- Formació en centres de treball: 416 hores (en cas de formació dual, 1000 hores)
- Horari:
- Primer curs – De dilluns a divendres de 8:00 a 14:30.
- Segon curs – De dilluns a divendres de 15:15 a 21:35.
La Formació Professional (FP) Dual és una modalitat de formació professional en la qual l’estudiant esdevé aprenent i combina la formació en el centre educatiu amb l’activitat a l’empresa. Normalment l’estada s’inicia al final del primer curs i continua durant el segon curs del cicle formatiu. Entre els beneficis de l’FP Dual es troben l’afavoriment a la incorporació al món del treball i el reconeixement de l’activitat desenvolupada a l’empresa. Durant l’estada d’FP Dual l’alumnat està donat d’alta a la Seguretat Social i percep una remuneració econòmica.
Tenen accés directe als cicles de grau superior les persones que compleixen algun dels requisits següents:
- tenir el títol de batxillerat,
- tenir el títol de tècnic de formació professional o tècnic superior de formació professional o tècnic especialista,
- haver superat el segon curs de batxillerat de qualsevol modalitat de batxillerat experimental,
- haver superat el curs d’orientació universitària (COU) o el preuniversitari,
- tenir el títol de batxillerat per haver cursat el batxillerat unificat polivalent (BUP),
- tenir qualsevol titulació universitària o una d’equivalent,
- haver superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys.
Les persones que no compleixen cap dels requisits esmentats han de superar una prova d’accés. Per presentar-s’hi cal tenir complerts 19 anys o bé complir-los durant l’any natural en què es realitza la prova.
Per més informació, consulteu la pàgina web del gencat.
M01 Comunicació i atenció al client
Processos de comunicació oral i escrita a l’empresa. Atenció al client. Gestió documental, arxiu i registre
M02 Gestió de la documentació jurídica i empresarial
Organització de la documentació jurídica i empresarial. Contractació empresarial. Tramitació davant les administracions públiques.
M03 Procés integral de l’activitat comercial
Patrimoni i metodologia comptable. Fiscalitat empresarial. Gestió administrativa de les operacions de compravenda i tresoreria. Registre comptable i comptes anuals.
M04 Recursos humans i responsabilitat social corporativa
Processos administratius de recursos humans. Reclutament i desenvolupament professional.
M05 Ofimàtica i procés de la informació
Tecnologia i comunicacions digitals, i processament de dades. Tractament avançat de la informació, arxiu i registre. Gestió de bases de dades, disseny de fulls de càlcul i integració d’aplicacions.
M06 Llengua estrangera – Anglès –
Anglès Tècnic. Terminologia específica de l’àmbit de l’administració i les finances.
M07 Gestió de Recursos Humans
Procés de contractació. Retribucions, nòmines i obligacions oficials.
M08 Gestió Financera
Anàlisi i previsió financeres. Productes del mercat financer i d’assegurances. Fonts de finançament i selecció d’inversions.
M09 Comptabilitat i fiscalitat
Comptabilitat financera, fiscalitat i auditoria. Comptabilitat de costos. Anàlisi econòmic, patrimonial i financer.
M10 Gestió logística i comercial
Selecció i control de proveïdors. Operativa i control de la cadena logística.
M11 Simulació empresarial
Selecció de la idea de negoci. Organització interna de l’empresa, forma jurídica i recursos. Viabilitat de l’empresa. Gestió de la documentació de posada en marxa d’un negoci. Gestió del projecte empresarial.
M12 Formació i orientació laboral
Treballaràs el procés de recerca de feina, així com els drets i els deures dels treballadors per compte d’altri i totes les situacions en què es pot trobar un treballador en la seva relació laboral, tenint especial cura en les relacions amb la resta de companys/es. També aprendràs i aplicaràs coneixements de prevenció de riscos laborals relacionats amb el sector professional d’aquest cicle.
M13 Projecte d’Administració i Finances
Identifica serveis nous, relacionant-los amb l’empresa creada en la simulació empresarial. Dissenya i implanta un projecte de servei nou. Estableix els procediments per al seguiment i control intern del projecte aplicat.
M14 Formació en centres de treball
Pràctiques laborals a empreses del sector. Habitualment es realitzen al llarg del segon curs.
- Accés directe a la universitat, amb la possibilitat de demanar l’excepció de cursar algunes matèries.
- Accés a altres cicles de grau superior de la mateixa família amb la possibilitat d’obtenir dos títols en tres anys.
- Accés a altres cicles de grau superior, amb la possibilitat de convalidacions d’alguns mòduls.
- Administratiu d’oficina
- Administratiu comercial
- Administratiu comptable
- Administratiu financer
- Administratiu de logística
- Administratiu de banca i assegurances
- Administratiu de recursos humans
- Administratiu de l’Administració pública
- Administratiu/va en assessories jurídiques, comptables, laborals, fiscals o gestories
- Tècnic/a en gestió de cobraments
- Responsable d’atenció al client
Convalidacions de matèries possible si tens experiència laboral en el sector (Servei d’assessorament i de reconeixement de l’experiència).
Treballar per compte propi portant la gestió de la pròpia empresa o treballar per compte d’altre realitzant tasques administratives relacionades amb la gestió i assessorament en les àrees laboral, comercial, comptable, financera i fiscal de :
- Empreses petites, mitjanes o grans de qualsevol sector d’activitat
- Assessories i companyies d’assegurances
- Administracions públiques
- Tramitar, elaborar, classificar, registrar i arxivar comunicacions internes i externes de l’empresa.
- Realitzar la gestió comptable i fiscal de l’empresa
- Supervisar la gestió de tresoreria, la captació de recursos financers i l’estudi de viabilitat de projectes d’inversió
- Aplicar, organitzar i supervisar processos administratius en la selecció, contractació, formació i desenvolupament dels recursos humans
- Realitzar la gestió administrativa dels processos comercials
- Tramitar i realitzar la gestió administrativa en la presentació de documents a les administracions públiques
- Realitzar la gestió bàsica per a la creació i funcionament d’una petita empresa
- Més informació sobre els currículum a gencat.cat
- Més informació sobre la formació professional de grau superior a gencat.cat
- Més informació sobre la formació professional a Mataró a Ajuntament de Mataró
- Video presentació de la formació professional a Mataró a Ajuntament de Mataró