KA2 229 “STRATEGIES TO IMPROVE SOCIAL INCLUSION IN OUR SCHOOLS AND HOME TOWNS” (2019 – 2021)
https://live.etwinning.net/projects/project/199985
La nostra motivació per desenvolupar aquest projecte és que realment creiem en el principi de “unió”: millor junts, som més forts i savis.
Som escoles amb diferents tipologies estudiantils i podem ajudar-nos mútuament a causa de la nostra diversitat.
Això implica un enorme enriquiment per a tota la comunitat: estudiants, professors, famílies i comunitats locals.
D’altra banda, som una associació amb diferents maneres d’abordar la inclusió social perquè cadascun de nosaltres respon a un esquema diferent de societat (homogènia, semi-homogènia, diversa). Com que hem treballat junts anteriorment i ja coneixem les seves societats i ens falta pensem que hem d’aprofundir en la cerca de noves estratègies per a millorar la inclusió social a la nostra Europa. No més temes i expectatives importants, sinó coses reals, fets reals i vida real. Això és el que més ens motiva. Per a poder contribuir, una mica a dissenyar, implementar o crear noves estratègies per a fer aquesta inclusió social i cultural una mica més fàcil i més amigable per a tots els grups implicats en el projecte; professors, estudiants, famílies, agents escolars, serveis socials de la ciutat o del poble, ajuntaments, etc.
El valor afegit que generarà aquest projecte es pot resumir en els següents elements:
- Acceptar a diverses persones com a iguals.
- Augmentar l’empatia i els valors humans.
- Ajudar a les persones diverses i desfavorides a integrar-se en les comunitats locals
- Innovar en els enfocaments educatius.
- Millorar les habilitats lingüístiques estrangeres, tant per a estudiants com per a professors.
- Desenvolupament de competències clau.
- Guanyar els valors culturals europeus durant les activitats del projecte.
- Disminució de l’abandonament escolar a l’escola secundària obligatòria.
En primer lloc, cal dir que els següents objectius esmentats de la nostra associació estratègica compleixen les següents prioritats horitzontals europees:
- Inclusió social (accions que ajuden a abordar la diversitat i a promoure, en particular a través d’enfocaments innovadors i integrats, valors compartits, igualtat, inclosa la igualtat de gènere, i no discriminació i inclusió social, fins i tot per a persones amb condicions relacionades amb la salut, a través de l’educació)
- Valor social i educatiu del patrimoni cultural europeu, la seva contribució a la creació d’ocupació, creixement econòmic i cohesió social. És més, i pel que fa a les associacions estratègiques que donen suport a l’intercanvi de bones pràctiques, el nostre projecte aborda l’abandonament escolar prematur i les diferents situacions que les persones desfavorides poden trobar davant l’educació.
Objectius
Resultats no -tangibles:
- Anàlisi de la Carta de Drets i Drets dels Ciutadans de la UE i treball sobre aquesta base respecte a la situació de migrants, persones de diversos orígens, persones amb discapacitat i menys oportunitats a causa de factors socials/econòmics o culturals, en cadascuna de les nostres escoles associades.
- Recerca de metodologies més eficaces i innovadores per a ensenyar l’anglès com a segona o tercera llengua en el nostre cas, a través de l’enriquiment amb altres sistemes educatius.
- Motivació tant dels estudiants com dels professors en el seu desenvolupament personal.
- actualitzacions mitjançant l’intercanvi de bones pràctiques amb les escoles de socis.
- Desenvolupament professional i la qualificació dels professors.
- Millora en els resultats de les competències clau.
- Disminució l’abandonament escolar a l’escola secundària general.
- Disseminació dels resultats del projecte a altres institucions (àmbit local i mitjà) que poden tenir els mateixos contextos que els nostres, a través de mitjans de comunicació i eines d’Internet.
- Suport a l’aplicació de la targeta d’estudiant de la UE per a simplificar la mobilitat estudiantil a Europa.
- Enriquiment de cada escola associada amb aquest projecte. Ajudem, respectem i enriquim la nostra associació.
Resultats tangibles:
- Web del projecte.
- Fullets informatius que resumeixen el projecte per a famílies, visitants, ajuntaments o qualsevol persona interessada com una manera de difondre el nostre projecte.
- Presentacions (Vídeos, prezzi, …) Etwinning Twinspace on es presentaran totes les experiències dels estudiants.
- Es mostraran cartells informals, pancartes amb els eslògans del nostre projecte i pensaments dels nostres estudiants en totes les escoles i esdeveniments locals de les nostres ciutats (portes obertes a les escoles, edificis de serveis socials, ajuntaments)
- Un “llibre de projecte personalitzat” que conté un resum de les millors i més rellevants fotos, estadístiques, dibuixos i comentaris realitzats pels estudiants durant els dos anys de vida del projecte.
- Una cançó sobre la inclusió social i la igualtat dels drets i el gènere.
Totes les escoles seran igualment responsables de les activitats de difusió; prepararan un pla de difusió que especifiqui els objectius i resultats esperats, dirigirà audiències i mètodes, llista de materials que han de preparar les escoles associades juntament amb un calendari de la seva difusió. Cada col·legi associat designarà a una persona responsable de les activitats de difusió que actuarà segons un calendari específic de difusió. Les seves obligacions inclouen la recollida i publicació dels materials online.
També es portaran a terme mobilitats de llarga durada tant a Polònia com a Lituània d’alumnes de 1r de batxillerat. Degut a la situació de pandèmia que estem vivint a nivell mundial ens hem vist obligats a demanar una pròrroga d’un any en el projecte per poder dur a terme les mobilitats tant dels nostres alumnes com dels polonesos i lituans al nostre centre amb totes les garanties sanitàries que són preceptives en aquests moments.
Pàgina web del projecte
https://strategiesforsocialinclusion.eu