Cicle Formatiu de Grau Superior
Tècnic/a superior en gestió de vendes i espais comercials. Especialitat en Màrqueting Digital
Família professional: comerç i màrqueting
Aquest cicle formatiu capacita l’alumnat per gestionar les operacions comercials de compravenda i la distribució de productes i serveis, així com per organitzar, implantar i dinamitzar espais comercials, tant físics com online, garantint criteris de qualitat, seguretat i prevenció de riscos d’acord amb la normativa vigent. Aquest cicle formatiu també proporciona les eines necessàries per desenvolupar estratègies de màrqueting digital efectives i aplicar tècniques avançades que permetin impulsar marques, negocis i projectes en l’entorn digital, optimitzant-ne la visibilitat i la rendibilitat.
2000 hores en dos cursos acadèmics.
- Formació en centre educatiu: 1485 hores (en cas de formació DUAL Intensiva, 1100 hores)
- Formació en centres de treball: 515 hores (en cas de formació DUAL Intensiva, 900 hores)
- Horari:
- De dilluns a divendres de 8:00 a 14:30 (torn de matí).
- De dilluns a divendres de 15:00 a 21:00 (torn de tarda).
La Formació Professional (FP) Dual Intensiva és una modalitat de formació professional en la qual l’estudiant esdevé aprenent i combina la formació en el centre educatiu amb l’activitat a l’empresa. Normalment l’estada s’inicia al final del primer curs i continua durant el segon curs del cicle formatiu. Entre els beneficis de l’FP Dual Intensiva es troben l’afavoriment a la incorporació al món del treball i el reconeixement de l’activitat desenvolupada a l’empresa. Durant l’estada d’FP Dual Intensiva l’alumnat està donat d’alta a la Seguretat Social i percep una remuneració econòmica.
Tenen accés directe als cicles de grau superior les persones que compleixen algun dels requisits següents:
- tenir el títol de batxillerat,
- tenir el títol de tècnic de formació professional o tècnic superior de formació professional o tècnic especialista,
- haver superat el segon curs de batxillerat de qualsevol modalitat de batxillerat experimental,
- haver superat el curs d’orientació universitària (COU) o el preuniversitari,
- tenir el títol de batxillerat per haver cursat el batxillerat unificat polivalent (BUP),
- tenir qualsevol titulació universitària o una d’equivalent,
- haver superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys.
Les persones que no compleixen cap dels requisits esmentats han de superar una prova d’accés. Per presentar-s’hi cal tenir complerts 19 anys o bé complir-los durant l’any natural en què es realitza la prova.
Per més informació, consulteu la pàgina web del gencat.
MP 0926 Aparadorisme i disseny d’espais comercials
Aprendràs a organitzar, gestionar i supervisar espais comercials, el muntatge d’aparador i les diferents accions promocionals en el punt de venda.
MP 0927 Gestió de productes i promocions en el punt de venda
Organitzaràs i controlaràs la implantació de productes i/o serveis i el desenvolupament d’accions promocionals en espais comercials, determinant l’assortiment i les línies d’actuació de campanyes promocionals per aconseguir els objectius comercials establerts.
MP 0623 Gestió econòmica i financera de l’empresa
Realitzaràs les gestions necessàries per a la constitució i posada en marxa d’una empresa comercial, planificant i gestionant l’obtenció dels recursos financers necessaris que procuren la rendibilitat econòmica i financera de l’empresa.
MP 1010 Investigació comercial
Obtindràs, analitzaràs i organitzaràs informació fiable dels mercats, aplicant tècniques estadístiques, i establint un sistema d’informació (SIM) eficaç, que serveixi de suport en la definició d’estratègies comercials i en la presa de decisions de màrqueting.
MP 0626 Logística d’aprovisionament
Aprendràs a gestionar i controlar l’aprovisionament de mercaderies en els plans de producció i distribució, assegurant la quantitat, qualitat, lloc i terminis per complir amb els objectius establerts per l’organització i/o els clients.
MP 0625 Logística d’emmagatzematge
Aprendràs a organitzar l’emmagatzematge de les mercaderies en les condicions que en garanteixen la integritat i l’aprofitament òptim dels mitjans i els espais disponibles, d’acord amb els procediments establerts.
MP 0928 Organització d’equips de venda
Gestionaràs la força de vendes, realitzant la selecció, formació, motivació i remuneració dels venedors. Definiràs les estratègies i les línies d’actuació comercial, organitzant i supervisant els mitjans tècnics i humans per assolir els objectius de vendes.
MP 0930 Polítiques de màrqueting
Assistiràs en l’elaboració i seguiment de les polítiques i plans de màrqueting, analitzant les variables del màrqueting mix per aconseguir els objectius comercials.
M09 Tècniques de venda i negociació
Elaboraràs el pla de vendes i aprendràs a gestionar la comercialització i la venda de productes i/o serveis, aplicant les tècniques de venda i negociació adequades a cada canal de comercialització.
MP 0179 Anglès professional
Aprendràs a gestionar en llengua anglesa les relacions amb clients, usuaris o consumidors, garantint un adequat nivell de servei.
MP 0931 Màrqueting digital
Aprendràs a planificar i executar estratègies de màrqueting digital per captar i fidelitzar clients, gestionant pàgines web, xarxes socials professionals i campanyes publicitàries. Dominaràs tècniques de posicionament i analítica digital per optimitzar resultats i potenciar el comerç electrònic de l’empresa.
MP 1709/1710 Itinerari personal per l’ocupabilitat I i II
Aquests dos mòduls ofereixen una orientació personal, social, acadèmica i professional que millora l’ocupabilitat de l’alumnat. Es tracta d’un itinerari que guia a les persones cap a les accions més adequades per aconseguir èxit en la cerca de feina, fomentant la seva autonomia i preparació per a la inserció al mercat laboral. Al mòdul I es treballen àmbits com la comprensió del sector productiu, la prevenció de riscos laborals, les condicions laborals o la planificació professional. Pel que fa al mòdul II, l’alumnat podrà desenvolupar habilitats en la cerca de feina, potenciarà les seves competències personals, socials i emocionals, a més de les seves habilitats emprenedores.
MP 1664 Digitalització aplicada al sector productiu
En aquest mòdul s’analitzarà quina repercussió està tenint la digitalització en els diferents sectors productius. Es presentaran les principals tecnologies habilitadores digitals que ens estan ajudant en la transformació de les empreses a entorns digitals. Es veurà quina és la influència dels sistemes cloud, així com de la intel·ligència artificial, en el desenvolupament dels sistemes digitals. Es destacarà la importància del big data i la ciberseguretat a l’empresa i aprendrem estratègies per poder treure el màxim profit.
MP 1708 Sostenibilitat aplicada al sector productiu
Treballem el concepte de desenvolupament sostenible al voltant d’aspectes ambientals, socials i de governança. Es plantejaran els reptes ambientals i socials als quals s’enfronta la societat i el seu impacte en els sectors productius. Així mateix, es presentaran activitats sostenibles que minimitzen l’impacte en el medi ambient i es proposaran productes i serveis sostenibles tenint en compte els principis de l’economia circular.
MP Social Media i Publicitat Online
Aquest mòdul t’ensenyarà a dominar les plataformes socials més populars i a crear estratègies de publicitat online efectives per aconseguir els teus objectius de màrqueting. Aprendràs a gestionar comptes de xarxes socials professionals, crear contingut atractiu, dissenyar campanyes publicitàries a plataformes socials, i analitzar els resultats per millorar l’efectivitat. A més, descobriràs com utilitzar tècniques de segmentació per arribar a l’audiència adequada i maximitzar el rendiment de les teves campanyes publicitàries.
MP 0932 Projecte Intermodular
En aquest mòdul es profunditzarà en el màrqueting digital i el comerç electrònic i es portaran a terme projectes reals en col·laboració amb entitats i empreses de la ciutat. Podrem desenvolupar plans de màrqueting digital, gestionar les xarxes socials d’una empresa o planificar i desenvolupar botigues de comerç electrònic, entre d’altres. Una altra part important d’aquest mòdul serà la realització d’un projecte empresarial en el que s’apliquin tots els coneixements adquirits durant el cicle.
MP Formació Dual en centres de treball
Pràctiques en una empresa del sector del comerç i el marketing digital, mitjançant un pla d’activitats personalitzat, on podràs posar en pràctica tot allò que has après en el cicle.
- Modalitat Dual General: 515 hores
- Modalitat Dual Intensiva: 900 hores (remunerades)
- Accés directe a la universitat, amb la possibilitat de demanar l’excepció de cursar algunes matèries.
- Accés a altres cicles de grau superior de la mateixa família amb la possibilitat d’obtenir dos títols en tres anys.
- Accés a altres cicles de grau superior, amb la possibilitat de convalidacions d’alguns mòduls.
Àmbit màrqueting i publicitat
Gestor de continguts online
Administrador/a d’ e-commerce
Community manager – Gestió de Xarxes Socials
Supervisor/a comercial de marquèting i comunicació.
Merchandiser.
Responsable de promocions punt de venda
Àmbit comercial
Dissenyador i especialista en implantació d’espais comercials.
Cap de vendes
Representant i agent comercial.
Encarregat/da d’un comerç.
Coordinador/a de comercials
Venedor/a tècnic/a
Aparadorista comercial
Gestor de marca personal
Àmbit de la logística i gestió del transport
Cap de logística
Encarregat de magatzem i de la distribució i transport de mercaderies
Responsable d’expedició i recepció de mercaderies
Convalidacions de matèries possible si tens experiència laboral en el sector (Servei d’assessorament i de reconeixement de l’experiència).
En empreses de qualsevol sector productiu i principalment del sector del comerç i màrqueting públic i privat, realitzant funcions de planificació, organització i gestió de activitats de compraventa de productes i serveis, així com de disseny, implantació i gestió d’espais comercials.
- Portar a terme les gestions necessàries per a la constitució i posada en marxa d’una empresa comercial.
- Assistir en l’elaboració i seguiment de les polítiques i plans de màrqueting.
- Planificar i desenvolupar accions de màrqueting digital, gestionant pàgines web i sistemes de comunicació a través d’internet.
- Organitzar i supervisar la implantació d’espais comercials i el muntatge d’aparadors.
- Organitzar i controlar la implantació de productes i/o serveis i el desenvolupament d’accions promocionals en espais comercials.
- Elaborar el pla de vendes i gestionar la comercialització i la venda de productes i/o serveis i l’atenció del client.
- Organitzar l’emmagatzematge de les mercaderies en condicions que garanteixin la integritat i l’aprofitament òptim dels mitjans i els espais disponibles, d’acord amb els procediments establerts.
- Organitzar i coordinar equips de treball amb responsabilitat, supervisant-ne el desenvolupament, mantenint relacions fluides i assumint el lideratge.
- Més informació sobre els currículum a gencat.cat
- Més informació sobre la formació professional de grau superior a gencat.cat
- Més informació sobre la formació professional a Mataró a Ajuntament de Mataró
- Video presentació de la formació professional a Mataró a Ajuntament de Mataró
- Més informació sobre la formació professional en modalitat dual a Catalunya