Gestió de Vendes i Espais Comercials (GVE)

Cicle Formatiu de Grau Superior

Tècnic/a superior en gestió de vendes i espais comercials. Especialitat en Màrqueting Digital
Família professional: comerç i màrqueting

Aquest cicle formatiu capacita l’alumnat per gestionar les operacions comercials de compravenda i la distribució de productes i serveis, així com per organitzar, implantar i dinamitzar espais comercials, tant físics com online, garantint criteris de qualitat, seguretat i prevenció de riscos d’acord amb la normativa vigent. Aquest cicle formatiu també proporciona les eines necessàries per desenvolupar estratègies de màrqueting digital efectives i aplicar tècniques avançades que permetin impulsar marques, negocis i projectes en l’entorn digital, optimitzant-ne la visibilitat i la rendibilitat.

Coneixeu el cicle explicat pels seus protagonistes!

Durada del cicle formatiu

2000 hores en dos cursos acadèmics.

  • Formació en centre educatiu: 1485 hores (en cas de formació DUAL Intensiva, 1100 hores)
  • Formació en centres de treball: 515 hores (en cas de formació DUAL Intensiva, 900 hores)
  • Horari:
    • De dilluns a divendres de 8:00 a 14:30 (torn de matí).
    • De dilluns a divendres de 15:00 a 21:00 (torn de tarda).
FP Dual
Aquest cicle s’ofereix en la modalitat de FP Dual Intensiva.

La Formació Professional (FP) Dual Intensiva és una modalitat de formació professional en la qual l’estudiant esdevé aprenent i combina la formació en el centre educatiu amb l’activitat a l’empresa. Normalment l’estada s’inicia al final del primer curs i continua durant el segon curs del cicle formatiu. Entre els beneficis de l’FP Dual Intensiva es troben l’afavoriment a la incorporació al món del treball i el reconeixement de l’activitat desenvolupada a l’empresa. Durant l’estada d’FP Dual Intensiva l’alumnat està donat d’alta a la Seguretat Social i percep una remuneració econòmica.

Requisits d'accés

Tenen accés directe als cicles de grau superior les persones que compleixen algun dels requisits següents:

  • tenir el títol de batxillerat,
  • tenir el títol de tècnic de formació professional o tècnic superior de formació professional o tècnic especialista,
  • haver superat el segon curs de batxillerat de qualsevol modalitat de batxillerat experimental,
  • haver superat el curs d’orientació universitària (COU) o el preuniversitari,
  • tenir el títol de batxillerat per haver cursat el batxillerat unificat polivalent (BUP),
  • tenir qualsevol titulació universitària o una d’equivalent,
  • haver superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys.

Les persones que no compleixen cap dels requisits esmentats han de superar una prova d’accés. Per presentar-s’hi cal tenir complerts 19 anys o bé complir-los durant l’any natural en què es realitza la prova.

Per més informació, consulteu la pàgina web del gencat.

Què estudiaràs

MP 0926 Aparadorisme i disseny d’espais comercials

Aprendràs a organitzar, gestionar i supervisar espais comercials, el muntatge d’aparador i les diferents accions promocionals en el punt de venda.

MP 0927 Gestió de productes i promocions en el punt de venda

Organitzaràs i controlaràs la implantació de productes i/o serveis i el desenvolupament d’accions promocionals en espais comercials, determinant l’assortiment i les línies d’actuació de campanyes promocionals per aconseguir els objectius comercials establerts.

MP 0623 Gestió econòmica i financera de l’empresa

Realitzaràs les gestions necessàries per a la constitució i posada en marxa d’una empresa comercial, planificant i gestionant l’obtenció dels recursos financers necessaris que procuren la rendibilitat econòmica i financera de l’empresa.

MP 1010 Investigació comercial

Obtindràs, analitzaràs i organitzaràs informació fiable dels mercats, aplicant tècniques estadístiques, i establint un sistema d’informació (SIM) eficaç, que serveixi de suport en la definició d’estratègies comercials i en la presa de decisions de màrqueting.

MP 0626 Logística d’aprovisionament

Aprendràs a gestionar i controlar l’aprovisionament de mercaderies en els plans de producció i distribució, assegurant la quantitat, qualitat, lloc i terminis per complir amb els objectius establerts per l’organització i/o els clients.

MP 0625 Logística d’emmagatzematge

Aprendràs a organitzar l’emmagatzematge de les mercaderies en les condicions que en garanteixen la integritat i l’aprofitament òptim dels mitjans i els espais disponibles, d’acord amb els procediments establerts.

MP 0928 Organització d’equips de venda

Gestionaràs la força de vendes, realitzant la selecció, formació, motivació i remuneració dels venedors. Definiràs les estratègies i les línies d’actuació comercial, organitzant i supervisant els mitjans tècnics i humans per assolir els objectius de vendes.

MP 0930 Polítiques de màrqueting

Assistiràs en l’elaboració i seguiment de les polítiques i plans de màrqueting, analitzant les variables del màrqueting mix per aconseguir els objectius comercials.

M09 Tècniques de venda i negociació

Elaboraràs el pla de vendes i aprendràs a gestionar la comercialització i la venda de productes i/o serveis, aplicant les tècniques de venda i negociació adequades a cada canal de comercialització.

MP 0179 Anglès professional

Aprendràs a gestionar en llengua anglesa les relacions  amb clients, usuaris o consumidors, garantint un adequat nivell de servei.

MP 0931 Màrqueting digital

Aprendràs a planificar i executar estratègies de màrqueting digital per captar i fidelitzar clients, gestionant pàgines web, xarxes socials professionals i campanyes publicitàries. Dominaràs tècniques de posicionament i analítica digital per optimitzar resultats i potenciar el comerç electrònic de l’empresa.

MP 1709/1710 Itinerari personal per l’ocupabilitat I i II

Aquests dos mòduls ofereixen una orientació personal, social, acadèmica i professional que millora l’ocupabilitat de l’alumnat. Es tracta d’un itinerari que guia a les persones cap a les accions més adequades per aconseguir èxit en la cerca de feina, fomentant la seva autonomia i preparació per a la inserció al mercat laboral. Al mòdul I es treballen àmbits com la comprensió del sector productiu, la prevenció de riscos laborals, les condicions laborals o la planificació professional. Pel que fa al mòdul II, l’alumnat podrà desenvolupar habilitats en la cerca de feina, potenciarà les seves competències personals, socials i emocionals, a més de les seves habilitats emprenedores.

MP 1664 Digitalització aplicada al sector productiu

En aquest mòdul s’analitzarà quina repercussió està tenint la digitalització en els diferents sectors productius. Es presentaran les principals tecnologies habilitadores digitals que ens estan ajudant en la transformació de les empreses a entorns digitals. Es veurà quina és la influència dels sistemes cloud, així com de la intel·ligència artificial, en el desenvolupament dels sistemes digitals. Es destacarà la importància del big data i la ciberseguretat a l’empresa i aprendrem estratègies per poder treure el màxim profit.

MP 1708 Sostenibilitat aplicada al sector productiu

Treballem el concepte de desenvolupament sostenible al voltant d’aspectes ambientals, socials i de governança. Es plantejaran els reptes ambientals i socials als quals s’enfronta la societat i el seu impacte en els sectors productius. Així mateix, es presentaran activitats sostenibles que minimitzen l’impacte en el medi ambient i es proposaran productes i serveis sostenibles tenint en compte els principis de l’economia circular.

MP Social Media i Publicitat Online

Aquest mòdul t’ensenyarà a dominar les plataformes socials més populars i a crear estratègies de publicitat online efectives per aconseguir els teus objectius de màrqueting. Aprendràs a gestionar comptes de xarxes socials professionals, crear contingut atractiu, dissenyar campanyes publicitàries a plataformes socials, i analitzar els resultats per millorar l’efectivitat. A més, descobriràs com utilitzar tècniques de segmentació per arribar a l’audiència adequada i maximitzar el rendiment de les teves campanyes publicitàries.

MP 0932 Projecte Intermodular

En aquest mòdul es profunditzarà en el màrqueting digital i el comerç electrònic i es portaran a terme projectes reals en col·laboració amb entitats i empreses de la ciutat. Podrem desenvolupar plans de màrqueting digital, gestionar les xarxes socials d’una empresa o planificar i desenvolupar botigues de comerç electrònic, entre d’altres. Una altra part important d’aquest mòdul serà la realització d’un projecte empresarial en el que s’apliquin tots els coneixements adquirits durant el cicle.

MP Formació Dual en centres de treball

Pràctiques en una empresa del sector del comerç i el marketing digital, mitjançant un pla d’activitats personalitzat, on podràs posar en pràctica tot allò que has après en el cicle.

  • Modalitat Dual General: 515 hores
  • Modalitat Dual Intensiva: 900 hores (remunerades)
Accés a altres estudis en finalitzar el cicle
  • Accés directe a la universitat, amb la possibilitat de demanar l’excepció de cursar algunes matèries.
  • Accés a altres cicles de grau superior de la mateixa família amb la possibilitat d’obtenir dos títols en tres anys.
  • Accés a altres cicles de grau superior, amb la possibilitat de convalidacions d’alguns mòduls.
Sortides professionals

 

 

 

 

Assessorament i reconeixement

Convalidacions de matèries possible si tens experiència laboral en el sector (Servei d’assessorament i de reconeixement de l’experiència).

Entorn de professionalització

En empreses de qualsevol sector productiu i principalment del sector del comerç i màrqueting públic i privat, realitzant funcions de planificació, organització i gestió de activitats de compraventa de productes i serveis, així com de disseny, implantació i gestió d’espais comercials.

Competències professionals
  • Portar a terme les gestions necessàries per a la constitució i posada en marxa d’una empresa comercial.
  • Assistir en l’elaboració i seguiment de les polítiques i plans de màrqueting.
  • Planificar i desenvolupar accions de màrqueting digital, gestionant pàgines web i sistemes de comunicació a través d’internet.
  • Organitzar i supervisar la implantació d’espais comercials i el muntatge d’aparadors.
  • Organitzar i controlar la implantació de productes i/o serveis i el desenvolupament d’accions promocionals en espais comercials.
  • Elaborar el pla de vendes i gestionar la comercialització i la venda de productes i/o serveis i l’atenció del client.
  • Organitzar l’emmagatzematge de les mercaderies en condicions que garanteixin la integritat i l’aprofitament òptim dels mitjans i els espais disponibles, d’acord amb els procediments establerts.
  • Organitzar i coordinar equips de treball amb responsabilitat, supervisant-ne el desenvolupament, mantenint relacions fluides i assumint el lideratge.
Més informació
  • Més informació sobre els currículum a gencat.cat
  • Més informació sobre la formació professional de grau superior a gencat.cat
  • Més informació sobre la formació professional a Mataró a Ajuntament de Mataró
  • Video presentació de la formació professional a Mataró a Ajuntament de Mataró
  • Més informació sobre la formació professional en modalitat dual a Catalunya

Acció finançada pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i per la Unió Europea - NextGenerationUE en el marc del Mecanisme de Recuperació i Resiliència.

C20.I03 Innovació i internacionalització de la Formació Professional
La mesura C20.I03 Innovació i internacionalització de la Formació Professional té un pes assignat de 0% de coeficient de clima i 0% de coeficient digital, de conformitat amb l'annex 6 Taula de seguiment per a l'acció pel clima i l'etiquetatge digital de la Proposta de Decisió d'Execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del PRTR d'Espanya COM (2021) 322 final, en data 16 de juny de 2021.