Cicle Formatiu de Grau Mitjà
Tècnic/a en gestió administrativa.
Família professional: administració i gestió
Aquests estudis capaciten per exercir tasques de suport administratiu en l’àmbit comptable, comercial, laboral, financer i fiscal i tasques d’atenció al client o usuari en empreses privades i públiques.
2000 hores en dos cursos acadèmics.
Modalitat dual general
- Formació en centre educatiu: 1.485 hores
- Formació en centres de treball: 515 hores
Modalitat dual intensiva
- Formació en centre educatiu: 1.100 hores
- Formació en centres de treball: 900 hores
Horari:
- De dilluns a divendres de 8:00 a 14:30 (torn de matí).
- De dilluns a divendres de 15.00 a 21.00 (torn de tarda).
Aquest cicle ofereix places en modalitat d’FP dual intensiva
La Formació Dual intensiva combina l’aprenentatge en una empresa amb la formació acadèmica a l’institut. Normalment, es realitza al final del primer curs i durant el segon curs del cicle formatiu. L’estada a l’empresa és remunerada.
Tenen accés directe als cicles de grau mitjà les persones que compleixen algun dels requisits següents:
- tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria,
- tenir el títol de tècnic o de tècnic auxiliar,
- haver superat el curs específic per a l’accés als cicles formatius de grau mitjà (CAM),
- haver superat el segon curs del batxillerat unificat i polivalent (BUP),
- tenir altres estudis equivalents a efectes acadèmics,
- haver superat els mòduls obligatoris d’un programa de qualificació professional inicial (PQPI),
- haver superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys,
- tenir un títol per accedir a un cicle formatiu de grau superior.
Les persones que no compleixen cap dels requisits esmentats han de superar una prova d’accés. Per presentar-s’hi han de tenir, com a mínim, 17 anys l’any en què es fa la prova.
Per més informació, consulteu la pàgina web del gencat.
MP 0437 Comunicació empresarial i atenció al client
Processos de comunicació oral i escrita a l’empresa. Atenció al client/ usuari. Gestió documental, arxiu i registre
MP 0438 Operacions administratives de gestió de compravenda
Realitzar operacions de suport administratiu dels departaments de compres, vendes i magatzem.
MP 0442 Operacions administratives de recursos humans
Realitzar les gestions administratives de l’àrea de recursos humans de l’empresa
MP 0448 Operacions auxiliars de gestió de tresoreria
Realitzar les gestions del departament de tresoreria d’una empresa i la seva relació amb entitats financeres
MP 0441 Tècnica comptable
Registre comptable de les operacions que fa l’empresa i presentació d’aquests registres seguint la normativa legal.
MP 0443 Tractament de la documentació comptable
Aprofundiment en les operacions comptables de l’empresa. Comptes anuals i Control dels registres
MP 0440 Tractament informàtic de la informació
Treballa la instal·lació, configuració i ús adequat d’aquelles eines informàtiques que permeten editar, emmagatzemar i transmetre digitalment la informació necessària en una oficina
MP 0156 Llengua estrangera – Anglès –
Informació professional i quotidiana continguda en discursos orals. Interpretació i elaboració de textos escrits senzills
MP 0439 Empresa i administració
L’empresa i l’activitat econòmica. Fiscalitat Empresarial bàsica. Innovació i emprenedoria empresarial. Estructura de l’Administració Pública i les relacions amb l’empresa.
MP 0446 Empresa a l’aula
Simular les funcions que realitza un auxiliar administratiu en una empresa actual mitjançant una plataforma informàtica.
MP C056 Català
Desenvolupa habilitats en la interpretació i anàlisi de la informació professional en textos escrits. Potencia la comunicació oral i elabora documents i informes propis de l’àmbit professional.
MP 1664 Digitalització aplicada al sistema productiu
Orientació personal, social, acadèmica i professional per millorar la teva ocupabilitat. Itinerari per aconseguir èxit en la cerca de feina, fomentant l’autonomia i preparació per a la inserció al mercat laboral.
MP 1708 Sostenibilitat aplicada al sistema productiu
Treballa el concepte de desenvolupament sostenible al voltant d’aspectes ambientals, socials i de governança. Aprèn els reptes ambientals i socials als quals s’enfronta la societat i el seu impacte en els sectors productius.
MP 1709/1710 Itinerari personal per a l’ocupabilitat
Orientació personal, social, acadèmica i professional per millorar la teva ocupabilitat. Itinerari per aconseguir èxit en la cerca de feina, fomentant l’autonomia i preparació per a la inserció al mercat laboral.
MP Optatiu Emprenedoria i esdeveniments
Portar a terme totes les accions necessàries per organitzar una fira d’empreses simulades, simulant un networking empresarial.
MP 1713 Projecte intermodular
L’alumnat després de detectar possibles necessitats del mercat, ha de dissenyar projectes relacionats amb les competències expressades en el títol i planificar l’execució del projecte
MP Formació dual general en centres de treball (modalitat dual general)
Pràctiques laborals a empreses del sector, 515 hores.
Formació dual intensiva en centres de treball (modalitat dual intensiva)
Pràctiques laborals remunerades a empreses, 900 hores.
Les persones que superen el cicle formatiu de grau mitjà obtenen un títol de tècnic, que els permet accedir:
- a un cicle de grau superior de formació professional,
- al batxillerat,
- al món laboral.
- Auxiliar administratiu d’oficina
- Auxiliar administratiu de cobraments i pagaments
- Auxiliar administratiu de gestió de personal
- Auxiliar administratiu d’administracions públiques (ajuntaments, conselleries.etc)
- Administratiu comercial
- Recepcionista
- Ajudant d’oficina
- Empleat d’atenció al client
- Empleat de tresoreria
- Empleat de mitjans de pagament
Convalidacions de matèries possible si tens experiència laboral en el sector (Servei d’assessorament i de reconeixement de l’experiència).
Exerceix la seva activitat oferint suport administratiu en les tasques d’administració ,gestió i atenció als clients i ciutadans en:
- Empreses petites, mitjanes o grans de qualsevol sector d’activitat
- Administracions Públiques
- Elaborar i tramitar documents interns o externs en els circuits d’informació de l’empresa
- Registrar comptablement la documentació corresponent a l’operativa de l’empresa en condicions de qualitat i seguretat
- Realitzar gestions administratives de tresoreria per tal de mantenir la liquiditat de l’empresa
- Efectuar les gestions administratives de les àrees de selecció i formació de recursos humans així com donar suport en l’àrea de gestió laboral de l’empresa
- Realitzar les gestions administratives de l’activitat comercial registrant la documentació de suport corresponent a determinades obligacions fiscals.
- Desenvolupar les activitats d’atenció al client/usuari en l’àmbit administratiu i comercial.
- Més informació sobre els currículum a gencat.cat
- Més informació sobre la formació professional de grau mitjà a gencat.cat
- Més informació sobre la formació professional a Mataró a Ajuntament de Mataró
- Video presentació de la formació professional a Mataró a Ajuntament de Mataró