A principis de juliol, l’institut va participar en la XXXIII edició, la primera post pandèmia, que va congregar a prop de cent professionals de l’àmbit educatiu arribats de diferents parts del món en el ‘Baso Magikoa’ del col·legi Zumaiena. Entre els quals 50 escoles de l’estat i representants de les Escoles Associades de la UNESCO de diferents països d’Àfrica i Sud-amèrica, i una delegació de la seu de la UNESCO a París.
L’objectiu principal de la trobada d’enguany va ser desenvolupar espais, metodologies i mecanismes que permetin desenvolupar l’Agenda 2030 en l’àmbit educatiu, des d’una perspectiva local i global i prenent com a base el treball quotidià de les escoles. Així mateix, un altre dels objectius principals era generar xarxes a nivell internacional que englobin totes les iniciatives i idees generades per a crear aliances i projectes nous.
La visió de la trobada d’enguany va girar entorn de l’Educació per al Desenvolupament Sostenible i l’Agenda 2030, amb una aportació concreta a l’objectiu 4.7: «garantir que per a 2030 tots els alumnes adquireixin els coneixements teòrics i pràctics necessaris per a promoure el desenvolupament sostenible».