El passat divendres, els alumnes de segon curs del Cicle Formatiu de Grau mitjà d’Activitats comercials de l’Institut Thos i Codina van convertir el centre en un escenari de terror per organitzar la “Tarda de Por”. Amb aquesta jornada, es va buscar oferir una experiència divertida i innovadora per l’alumnat de primer d’ESO i les seves famílies.
L’objectiu principal d’aquesta activitat va apropar el centre a les famílies per reforçar la seva vinculació i afavorir la relació entre els assistents oferint un ambient lúdic i festiu.
L’escape room de terror i el cinema de por
Després de l’acollida, els visitants van instal·lar-se a una aula on es va projectar la pel·lícula COCO.
Simultàniament, l’alumnat va ser cridat esglaonadament per realitzar un escape room de terror en petits grups. Els participants van haver de recórrer diferents parts de la sala ambientades per a l’ocasió i resoldre una sèrie de misteris i pistes per aconseguir sortir abans que s’acabés el temps. L’alumnat organitzador va idear proves originals, plenes de suspens i reptes, que van posar a prova les habilitats de treball en equip i la capacitat de deducció dels participants. L’experiència va ser especialment emocionant per als estudiants de primer d’ESO, que van mostrar gran entusiasme i valentia a l’hora de superar els obstacles.
El concurs a contrarellotge: Un reptador joc d’enginy
Com a tercera activitat, els alumnes de Comerç i Màrqueting van organitzar un concurs de preguntes i respostes, inspirat en el joc de “Sàpiens”, on els grups participants havien de respondre a una sèrie de qüestions amb rapidesa per tal de sumar punts. El joc de “Sàpiens” va incloure preguntes temàtiques, relacionades amb el terror i el misteri, que van posar a prova els coneixements dels participants. Els equips competien amb entusiasme, mostrant un esperit de joc i col·laboració, però també una gran voluntat de guanyar el repte.
Entrega de premis i cloenda amb pica-pica
La tarda va culminar amb un acte de cloenda molt especial: l’entrega de premis als tres equips guanyadors del concurs. Els organitzadors, orgullosos de la feina feta, van felicitar els guanyadors i els van lliurar els premis, que van ser molt ben rebuts pels participants. Per finalitzar l’esdeveniment, es va oferir un pica-pica, un moment on tothom va poder intercanviar anècdotes i comentaris sobre l’experiència viscuda.
Un projecte que promou el talent i l’esperit de col·laboració
Els alumnes de Comerç i Màrqueting de segon any van treballar durant setmanes per organitzar aquesta “Tarda de Por”, amb l’objectiu no només de divertir els estudiants de primer d’ESO, sinó també de posar en pràctica les seves habilitats en organització d’esdeveniments, decoració i treball en equip. L’activitat va ser tot un èxit i va rebre nombrosos comentaris positius, tant dels participants com de les seves famílies, que van valorar molt positivament la dedicació i el treball en equip dels organitzadors. Aquesta “Tarda de Por” quedarà per sempre en la memòria com la primera edició d’una jornada que esperem tornar a repetir amb els futurs estudiant si famílies Thos i Codina.