El passat dijous 30 d’octubre, l’alumnat de segon curs del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Administració i Finances va realitzar una sortida al TecnoCampus de Mataró, amb l’objectiu d’apropar-se al món de l’emprenedoria i conèixer de prop els tràmits necessaris per posar en marxa una activitat empresarial.
La jornada es va dur a terme a les instal·lacions de ThinkIn3D, l’acceleradora de fabricació additiva del TecnoCampus, un espai modern i inspirador que fomenta la innovació i el treball col·laboratiu.

Durant la visita, l’alumnat va assistir a dues xerrades formatives on van tenir l’oportunitat d’establir un vincle directe entre els continguts teòrics treballats a l’aula i la realitat del món empresarial i institucional.
La primera d’elles, titulada “Tràmits municipals per obrir una activitat”, va ser impartida per Quim Fernández, responsable de l’Oficina Mataró Empresa (OME) de l’Ajuntament de Mataró. En aquesta sessió, els estudiants van conèixer els principals passos administratius i requisits tècnics necessaris per iniciar una activitat econòmica a Mataró, així com els diferents tipus de tramitacions i taxes municipals.
La segona xerrada, “Tendències de l’emprenedoria”, va anar a càrrec de David Rengil, tècnic d’emprenedoria del TecnoCampus. A través d’aquesta sessió, els alumnes van descobrir les noves tendències del mercat, les tecnologies emergents i la importància dels projectes amb impacte triple (econòmic, social i ambiental). Va ser una oportunitat per reflexionar sobre la innovació i el paper de les noves generacions en la creació d’empreses sostenibles i competitives.
L’activitat va resultar molt enriquidora per als estudiants, que van poder connectar la teoria amb la realitat professional i comprendre millor els reptes que suposa emprendre o gestionar un negoci.
Des del centre, agraïm la col·laboració del TecnoCampus de Mataró i de l’Ajuntament de Mataró per la seva disponibilitat i per compartir amb nosaltres el seu coneixement i experiència.