Portem el cooperativisme a l’aulaPortem el cooperativisme a l’aulaPortem el cooperativisme a l’aulaPortem el cooperativisme a l’aula
  • Inici
  • El centre
    • Localització
    • Espais
    • Produccions de l’alumnat
    • Organigrama
      • Àmbits i Departaments
    • Difusió
    • AMPA
    • Secretaria
    • Documentació
      • Documentació general de centre
      • Avaluació a l’ESO
    • Prevenció de Riscos
    • Contacte i suggeriments
  • Oferta
    • Estudis
      • ESO
      • Batxillerat
      • Formació Professional
    • Orientació Acadèmica i Professional
    • Plans i projectes
    • Extraescolars
    • Serveis
      • Assessorament
      • Reconeixement
      • UnPortal
      • Biblioteca
    • Escola Empresa
    • Borsa de treball
  • AMPA
  • Curs 22/23
    • Pla d’organització [21/22]
    • Informació d’Inici de Curs
    • Calendari Escolar
    • Horaris
    • Llibres i material
    • Acreditació Erasmus+ 22-23
    • Assistència i incidències
  • Preinscripció 23/24
    • ESO
    • Batxillerat
    • FP Grau Mitjà
    • FP Grau Superior
    • PFI

Portem el cooperativisme a l’aula

Publicat el 13 de novembre de 2018
Categories
  • Formació i Orientació Laboral
Etiquetes
  • cooperativa d'alumnes
  • cooperativisme a l'aula

Els alumnes de 2n Grau Mitjà en Sistemes Microinformàtics i Xarxes, realitzen sessions per aprendre a crear cooperatives d’alumnes de la mà de Coop Maresme.

En els darrers mesos, Coop Maresme i l’Institut Thos i Codina, han treballat conjuntament per a la creació i disseny de sessions per a l’acompanyament d’alumnes i professorat en la creació de cooperatives d’alumnes. Aquestes sessions acosten l’economia cooperativa, social i solidària als alumnes i professorat del nostre centre.

Aquesta primera col·laboració per a l’acompanyament en la creació de cooperatives, va constar de 3 sessions impartides per les companyes de l’Esberla, que forma part de les entitats agrupades de Coop Maresme. En aquestes sessions, es van abordar els òrgans de governança i les comissions de treball per a posar en marxa la cooperativa d’alumnes.

Les cooperatives d’alumnat són útils, en primer lloc, perquè potencien l’emprenedoria a través de la simulació de la creació i posada en marxa d’una empresa cooperativa, per tant la implicació i participació de l’alumnat és imprescindible. En segon lloc, treballar a l’aula sota els valors i principis de gestió cooperativa és formar en valors universals i competències per desenvolupar models d’economia al servei de les persones més igualitaris i inclusius.

L’acompanyament de l’Esberla és fonamental tant a nivell presencial dinamitzant aquestes sessions, com pels materials i la guia didàctica que han elaborat amb un itinerari de dinàmiques concretes que ajuden al professorat a incorporar la temàtica al currículum d’una forma orgànica.

En el futur, es preveu que aquesta col·laboració per a la difusió del model cooperatiu continuï, i ja hi ha programades dues sessions més que es realitzaran conjuntament amb Coop Maresme.

Comparteix

Articles relacionats

24 de març de 2021

L'Institut Thos i Codina a les Jornades Orienta't 2021

22 de febrer de 2021

Concurs 8 de març

26 de novembre de 2020

L'Institut Thos i Codina contra la violència masclista

20 d'octubre de 2020

Grup SVB de Mataró, un exemple de treball comunitari

10 de desembre de 2019

El Thos i Codina parla a la ràdio per combatre la violència masclista

7 de juny de 2019

La cooperativa Thosisystem (SMX2C) assessora i ajuda a la gent gran amb els dispositius mòbils!!

Destacats

  • 26/02 de 9.30h a 14h - Portes Obertes ESO. Reserveu la vostra plaça aquí.
    Cal sol·licitar una plaça per persona assistent: dues pels progenitors i una pel futur alumne/a, per exemple.
  • Informació de preinscripció pel curs 23/24

insthosicodina

Els alumnes de primer d'activitats comercials han Els alumnes de primer d'activitats comercials han gaudit aquest dimarts d'una visita guiada i d'una xerrada molt interessant sobre màrqueting a càrrec d'Álvaro González, professor de Publicitat i màrqueting del Tecnocampus de Mataró. Continuem aprenent, continuem creixent amb el Thos!

Last Tuesday, the first year students of commercial activities enjoyed a guided tour of the Tecnocampus de Mataró. They also attended a very interesting talk on marketing by Álvaro González, a professor of Advertising and Marketing at Tecnocampus. 

www.iesthosicodina.cat
#TotsSomThos #TotesSomThos
#TecnoCampus #Mataró #marketing #ciclesformatius #fp
@lnsThos 
@gencat
@iesthosicodina.cat
Educació secundària obligatòria: Presentació Educació secundària obligatòria: 
Presentació de sol·licituds: del 8 al 20 de març
Matrícula: del 20 al 28 de juny

Batxillerat:
Presentació de sol·licituds: del 20 al 26 d'abril
Matrícula: del 22 de juny al 3 de juliol

Cicles de formació professional de grau mitjà:
Presentació de sol·licituds:
Alumnat amb continuïtat d’escolarització: del 12 al 18 d'abril
Resta d'alumnat: del 9 al 15 de maig
Matrícula dels participants en els dos processos: del 3 al 7 de juliol

Seguint aquest enllaç podreu obtenir-ne més informació:

https://preinscripcio.gencat.cat/ca/inici

#ESO #gencat #preinscripció 23-24 #batxillerat #ciclesformatius #TotesSomThos
Ja tenim guanyador de la panera solidària del Tho Ja tenim guanyador de la panera solidària del Thos i Codina! El número premiat va ser el 58292, i la panera li va tocar al professor Borja Salvador! Amb el número 292!
Enhorabona!!
#jornadasolidaria #solidaritat #TotesSomThos #ONG @caritasbcn @openarms_fund @savethechildren_es #vols
Bones festes! #TotesSomThos #mataró #festes #na Bones festes!
#TotesSomThos 
#mataró 
#festes
#nadal
Encara no has vist els Aparadors que han fet l’a Encara no has vist els Aparadors que han fet l’alumnat de Comerç?

Els grups de primer A i B d'Activitats Comercials, també de l’especialitat de Moda i els de Gestió de Vendes i Espais Comercials, esperen les vostres opinions!!!

Comenta si endevines on es troba i quin us agrada més???
Which one is your favorite?!

#aparadorsnadalencs #estimemelnadal #aparadors2023 #nadaldelalumnat
#somnadalencs #nadal #bonnadal #institut #elgrinch #grinch #quenoetrobinelnadal
#reis #elstresreis #cavalcada #anynou #any2023 #capdany #anyxinesconill 
#capdany2022 #treballemequip #iesthosicodina #mataro #cfgm #elnadalalthosicodina
#lnsThos #TotsSomThos #TotesSomThos
La jornada solidària ha començat i amb ella tamb La jornada solidària ha començat i amb ella també els diferents tallers i activitats que sempre marquen aquest dia. Des d'activitats esportives a tallers decoració de galetes.

#solidaritat #jornadasolidaria #mataró #TotsSomThos #TotesSomThos

La jornada solidària has begun and with it the different workshops and activities that are the highlight of this day. Students could choose from a big range of activities and workshops.
#solidaritat #jornadasolidaria #mataró #TotsSomTh #solidaritat #jornadasolidaria #mataró #TotsSomThos #TotesSomThos
Avui és el gran dia! La jornada solidària ha com Avui és el gran dia! La jornada solidària ha començat i amb ella les diferents xerrades formatives ofertes per @creurojamataro_oficial @caritasbcn i altres ONG sobre diferents temàtiques socials i mediambientals.

#solidaritat #jornadasolidaria #mataró #TotsSomThos #TotesSomThos 

Today is the day! La Jornada Solidària has started and with it the different talks on social and environmental issues. These were offered by @creurojamataro_oficial @caritasbcn and other entities
Un any més celebrem la Jornada Solidària. Aquest Un any més celebrem la Jornada Solidària. Aquest any serà molt especial, en celebrem la seva XV edició. No us ho podeu perdre!  En aquesta jornada s’hi faran diverses activitats per tal recaptar diners per a diferents ONG’s. 
Famílies, animeu-vos i col·laboreu amb el nostre centre!
#TotesSomThos #jornadasolidaria #solidaritat #ods
Once more, we celebrate la Jornada Solidària. This year will be very special as we will be celebrating its 15th edition. Do not miss it! On this day, various activities will be held in order to raise money for different NGOs.
Families, get involved and help us with this amazing task!
Les alumnes del @insthosicodina segueixen promocio Les alumnes del @insthosicodina segueixen promocionant la jornada solidària #jornadasolidaria #solidaritat #TotesSomThos #ONG @caritasbcn @openarms_fund @savethechildren_es #vols
#jornadasolidaria #solidaritat #TotesSomThos #ONG #jornadasolidaria #solidaritat #TotesSomThos #ONG @caritasbcn @openarms_fund @savethechildren_es #vols
Un any més l'alumnat d'història de l'art de 2n d Un any més l'alumnat d'història de l'art de 2n de batxillerat ha assistit a la cita obligatòria de cada curs, la visita al conjunt barroc dels Dolors de Mataró. Un dels millors exemples d'art de l'època barroca a Catalunya. El seu interior és un gran exemple de teatre sacre, els diferents vehicles artístics arquitectura, pintura i escultura es fusionen en un tot que sorprèn, impacte i no deixa indiferent a l'espectador. Un any més donem les gràcies per l'acollida al museu arxiu de Santa Maria i a la nostra guia preferida Ruth García.
#història #TotesSomThos
#mataró #dolorsdemataró #historiadelart
Once again, the 2nd year art history students have visited to the Baroque architectural complex of "Dolors de Mataró". It is one of the best examples of art from the Baroque period in Catalonia. Its interior is a great instance of sacred theater. Different artistic vehicles like architecture, painting, and sculpture merge into a whole that surprises and does not leave anyone indifferent.
Thank you for welcoming us to the archive museum of Santa Maria and to our favourite guide, Ruth García.
Més... Segueix-nos!

Riera de Cirera, 57 - 08304, Mataró

Telèfon: 937 414 203

Avís legal i política de privacitat

Poseu-vos en contacte amb el centre

  • No hi ha traduccions disponibles per aquesta pàgina