17 de juny de 2024
Terenciada FP 202411 de juny de 2024
Butlletí número XX (23-24)21 de maig de 2024
Calendari d'exàmens de segona convocatòria FP30 d'abril de 2024
Mobilitat Erasmus+ Mataró a Chieti24 d'abril de 2024
Butlletí número XIX (23-24)Durant aquest últim mes de classe, l’alumnat de 2n d’SMX del centre, dins del mòdul d’Aplicacions Web, ha participat en un projecte innovador que els ha permès aprendre a crear llocs web amb WordPress, el gestor de continguts més popular del món. A través d’aquesta iniciativa, han pogut posar en pràctica els seus coneixements informàtics i, alhora, contribuir a la promoció dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) establerts per les Nacions Unides.
En el marc del projecte, cada estudiant ha triat un ODS diferent, amb l’objectiu de crear una empresa o entitat fictícia. A continuació, han hagut de desenvolupar la imatge corporativa de la seva empresa i crear un lloc web complet utilitzant WordPress. Per generar contingut i imatges atractives, els alumnes han pogut emprar eines d’intel·ligència artificial, demostrant la seva capacitat per treballar amb les tecnologies més avantguardistes d’una forma crítica. A més, han pogut utilitzar diversos bancs de continguts de lliure distribució i això els ha conscienciat sobre la importància de la propietat intel·lectual.
A més d’aprendre a utilitzar el mateix WordPress, han treballat amb diversos plugins que han ampliat les funcionalitats dels seus llocs web. D’aquesta manera, han incorporat botigues en línia per vendre productes relacionats amb l’ODS assignat, han creat fòrums per fomentar la discussió i la participació dels usuaris o han implementat calendaris d’actes per informar sobre esdeveniments i activitats relacionades amb la seva entitat fictícia. A més, han après a connectar els seus llocs web amb les xarxes socials més rellevants avui en dia.
Per a finalitzar el projecte, han presentat el seu projecte d’entitat i lloc web davant dels seus companys. Aquesta presentació els ha permès compartir els seus coneixements i experiències amb la resta del grup. A més, s’ha dut a terme una coavaluació, en la qual l’alumnat ha valorat els projectes dels companys segons una rúbrica predefinida i ha aportat comentaris al respecte.
El projecte ha estat tot un èxit, ja que els ha permès adquirir noves habilitats digitals, desenvolupar la seva creativitat i conscienciar-se sobre la importància dels Objectius de Desenvolupament Sostenible. A més, els llocs web creats pels estudiants generen un debat a classe i serveixen com a exemples inspiradors per a altres persones que vulguin contribuir a un món més sostenible.
17 de juny de 2024
Terenciada FP 202411 de juny de 2024
Butlletí número XX (23-24)21 de maig de 2024
Calendari d'exàmens de segona convocatòria FP30 d'abril de 2024
Mobilitat Erasmus+ Mataró a Chieti24 d'abril de 2024
Butlletí número XIX (23-24)Acció finançada pel Ministeri d'Educació i Formació Professional i per la Unió Europea - NextGenerationUE en el marc del Mecanisme de Recuperació i Resiliència.
C20.I03 Innovació i internacionalització de la Formació Professional
La mesura C20.I03 Innovació i internacionalització de la Formació Professional té un pes assignat de 0% de coeficient de clima i 0% de coeficient digital, de conformitat amb l'annex 6 Taula de seguiment per a l'acció pel clima i l'etiquetatge digital de la Proposta de Decisió d'Execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del PRTR d'Espanya COM (2021) 322 final, en data 16 de juny de 2021.