Els dies 22, 23, 24 i 25 de març s’ha dut a terme l’edició del BizChallenge FP, el campament d’innovació en format digital, ja que hem estat connectats amb altres instituts per mitjà de la plataforma de l’empresa Junior Achievement: “Aprendre a Emprendre”.
El campament d’innovació s’ha realitzat en quatre dies d’una durada d’hora i mitjà, on hi han participat l’alumnat de cicles formatius, en equips de diferents instituts: INS La Romànica, Institut Vall d’Hebron, INS FP de Sant Cugat del Vallès, INS Montserrat Roig i INS THOS I CODINA.
Els estudiants s’enfronten a un repte: dissenyar un producte o servei innovador per donar solució a un problema real. En aquests quatre dies han treballat la seva proposta de valor, producte mínim viable i l’han presentat davant un jurat.
L’objectiu ha estat desenvolupar competències per innovar i ser emprenedors, fomentar la creativitat i desenvolupar les tècniques necessàries per a elaborar un producte mínim viable.
Durant cada dia els grups han comptat amb el suport de mentors provinents de l’empresa Oracle. On s’ha estructurat les tasques en una presentació amb entrevistes i Avatar del cas mitjançant la teoria del disseny centrat en les persones i el design thinking, conèixer el client amb el mapa d’empatia i preparant la idea: Convergent i Divergent realitzant un StoryBoard, aplicant una proposta de valor amb el model de negoci: Canvas. Finalment, s’arriba a la darrera jornada on es realitzen les presentacions davant el jurat amb el mètode Elevator Pitch.
L’alumnat ha estat molt implicat i entusiasmat en el treball dels diferents reptes on s’ha centrat a dissenyar diferents aplicacions per la millora en la mobilitat turística, de la gent gran, temes legals, apps d’ajuda i de serveis de mobilitat en general.
El BizChallenge FP és una activitat que s’emmarca dins el marc emprenedor que es porten endavant en la Xarxa Emprèn FP del Departament d’Educació de Catalunya a la qual pertanyem i que té la finalitat de fomentar i despertar l’esperit emprenedor entre els joves.
