El passat 24 de maig l’alumnat de primer d’Activitats Comercials (Grup A i Grup B) hem participat en dos tallers de l’Escola de Consum de Catalunya sobre el món de les Compres, la Publicitat i el Màrqueting.
El primer taller es va iniciar amb una compra simulada online. Es van fer grups de 3-4 persones i es va escollir un producte de roba o tecnologia que ens agradés i ho vam argumentar perquè, tot relacionant-lo amb una emoticona.
A partir de comentar les emoticones vam reflexionar sobre les emocions que suscita el consum. Aleshores vam detectar els diferents elements que intervenen en els actes de consum, els relacionats amb la persona (disponibilitat de diners, gustos…), amb el producte (marca, etiqueta, preu…) i amb l’entorn (moda, opinió dels amics…), sense deixar de banda el diàleg existent entre raó i emoció latent en l’acte de compra. Per acabar, tots els grups vam escriure un Tweet on vam recollir les conclusions del taller.
En el segon taller es van visionar diversos anuncis i vam decidir quin ens cridava més l’atenció. Una activitat orientada a presentar com el fenomen de la publicitat està molt present a la nostra vida quotidiana. I com no tots els anuncis es van cridar l’atenció utilitzant les mateixes estratègies. Seguidament, tot plantejant preguntes, vam reflexionar sobre diversos aspectes relacionats amb la publicitat: vam tractar el paper de les persones com a agents transmissors de publicitat amb la manera de vestir, les opinions o els comentaris; es van analitzar les estratègies que fa servir la publicitat per cridar l’atenció de les persones consumidores i s’estudien exemples de publicitat il·lícita.
El taller va estar molt bé.