Aquest any, la Setmana de la Ciència al nostre centre ha estat plena d’activitats que han combinat reflexió, aprenentatge i diversió. Hem volgut apropar la ciència i la tecnologia als nostres alumnes d’una manera interactiva i innovadora, posant èmfasi en la seva aplicació a la societat actual. A continuació, fem un repàs de les activitats destacades:
Exposició “A tot arreu, tot el temps”
Durant les hores de tutoria, els alumnes de l’ESO han realitzat un recorregut per aquesta intervenció interactiva, que explora temes rellevants a la intersecció entre tecnologia, societat i les nostres vides quotidianes. L’exposició, a més de ser lúdica i crítica, ha anat acompanyada d’activitats que han afavorit el debat i la reflexió entre els estudiants.
Xerrada d’orientació universitària 2n Batxillerat
El Tecnocampus ha ofert una sessió molt útil per als alumnes de Batxillerat, proporcionant-los eines i consells per triar els graus universitaris que millor encaixin amb els seus interessos i objectius personals.
Xerrada “De la digitalització de la informació a l’explosió d’informació”
El senyor Miquel Freixes, de la Universitat de Girona, va oferir una conferència captivadora sobre l’evolució de la informació des de la digitalització fins a l’actual explosió de dades. Va abordar conceptes com la transmissió i l’emmagatzematge d’informació, l’impacte energètic del processament de dades i el potencial de la computació quàntica. A més, va reflexionar sobre els avantatges i desavantatges dels grans volums de dades, oferint als alumnes eines per entendre els reptes tecnològics del futur.
Reptes científic-tecnològics
Al llarg de la setmana, s’han proposat als alumnes reptes que posen a prova la seva creativitat i capacitat de resolució de problemes científic-tecnològics.
Activitats lúdiques de cloenda
La setmana ha culminat amb activitats adaptades als diferents nivells educatius:
- 1r i 2n d’ESO: “Ets capaç de desxifrar el missatge?”
Una activitat amb la qual els alumnes s’han convertit en autèntics agents secrets. Han après tècniques de codificació i ocultació de missatges, i han hagut de desencriptar codis, posant en pràctica habilitats de lògica i enginy.
- 3r i 4t d’ESO: “Videojoc Taecon: Juga a ser enginyer”
Aquesta activitat gamificada ha involucrat els alumnes en una història plena de reptes tecnològics. Amb diversitat d’eines i mètodes, el videojoc educatiu Taecon té com a objectiu despertar vocacions STEM i fomentar l’interès en aquestes disciplines de manera entretinguda.
Gràcies a la implicació del nostre alumnat i professorat, aquesta Setmana de la Ciència ha estat un autèntic èxit! Continuarem treballant per inspirar els nostres joves a explorar el món científic i tecnològic amb curiositat i entusiasme.