El 12 d’ Abril els alumnes d’ Administració i Finances i de Gestió Administrativa han realitzat uns tallers impartits per dues formadores de l’Escola del Consum de Catalunya.
Els alumnes de 2on curs de Gestió Administrativa han realitzat els tallers: “Quines regles té el consum?” i “Em serveixen els serveis?”. Els de 1er curs d’ Administració i Finances els tallers “Com sé què compro?” i ” La xocolata és dolça per a tothom?”
Quines regles té el consum? Com consumint? Quins drets i deures tenim com a consumidors? Quins són els mecanismes que ens permeten reclamar? Totes aquestes qüestions i moltes més es resolen amb uns tallers molt dinàmics i amb participació activa dels estudiants. A partir de les activitats plantejades, els alumnes han reflexionat sobre la diversitat de criteris que tenim els consumidors a l’hora de triar i comprar un producte i els mecanismes que ens permeten reclamar.
Cada xerrada té una durada aproximada d’uns 50 minuts i parteixen de la premissa que cal educar el ciutadà, en aquest cas els més joves, perquè prenguin consciència de la condició de persona consumidora que li és pròpia, a fi que pugui actuar de forma activa, crítica i responsable, més enllà de les mesures polítiques i legislatives que protegeixen els drets i els deures de les persones consumidores.