L’alumnat de 1r d’ADFI participa als tallers “Com ser un bon empresari” i “Marketing Digital”L’alumnat de 1r d’ADFI participa als tallers “Com ser un bon empresari” i “Marketing Digital”L’alumnat de 1r d’ADFI participa als tallers “Com ser un bon empresari” i “Marketing Digital”L’alumnat de 1r d’ADFI participa als tallers “Com ser un bon empresari” i “Marketing Digital”
  • Inici
  • El centre
    • Localització
    • Espais
    • Difusió
    • Organigrama
    • Àmbits i Departaments
    • AMPA
    • Secretaria
    • Documentació
      • Documentació general de centre
      • Avaluació a l’ESO
    • Prevenció de Riscos
    • Contacte i suggeriments
  • Oferta
    • Estudis
      • ESO
      • Batxillerat
      • Formació Professional
    • Orientació Acadèmica i Professional
    • Plans i projectes
    • Extraescolars
    • Serveis
      • Assessorament
      • Reconeixement
      • UnPortal
      • Biblioteca
    • Escola Empresa
  • AMPA
  • Curs 22/23
    • Pla d’organització [21/22]
    • Informació d’Inici de Curs
    • Calendari Escolar
    • Horaris
    • Llibres i material
    • Assistència i incidències
  • Preinscripció 22/23
    • ESO
    • Batxillerat
    • FP Grau Mitjà
    • FP Grau Superior
    • PFI

L’alumnat de 1r d’ADFI participa als tallers “Com ser un bon empresari” i “Marketing Digital”

Publicat el 9 de març de 2020
Categories
  • Administració
Etiquetes
  • Administració
  • cicles
  • empresa
  • Fp
  • Gestió Administrativa
  • tallers
  • Tecnocampus

El passat Dimecres 26 de Febrer, els alumnes de primer d’ADFI vam anar a la Universitat TecnoCampus per tal de realitzar dos tallers, amb una durada aproximada de dues hores cadascun.

La primera xerrada va estar a càrrec d’un dels professors de la mateixa universitat, en Jesús. En un començament, va fer una breu presentació i ens va explicar la seva trajectòria professional i acadèmica. Comentava que, des de ben petit, li apassionava tot el món de la física i de la neurociència, però que no es va poder endinsar professionalment dins d’aquests camps perquè no tenia les habilitats necessàries; explicava com imaginava el seu futur, que no seria pas com a venedor comercial, ja que era una persona molt tímida i això li repercutiria negativament a la feina; així que després d’un bon bagatge, va decidir estudiar psicologia. Actualment treballa com a professor de Recursos Humans i la idea principal que vol transmetre, precisament és aquesta: S’han d’enfocar els nostres objectius laborals, no només en aquelles àrees que ens agraden, sinó també en aquelles on posseïm les aptituds necessàries per tal de poder dur a terme les tasques
requerides a cada professió.

Tot seguit, ens va parlar sobre les negociacions i la importància de saber negociar. Segons ens deia, existeixen dos tipus de negociadors: El negociador blau i el negociador vermell. Per esbrinar en quin dels dos perfils ens identifiquem més, vam haver de contestar un petit test (majoria de respostes vermelles: negociador vermell, majoria de respostes blaves: negociador blau). Per saber-ne més, ens va proposar una dinàmica, al meu parer molt divertida. Consistia en negociar prèviament un acord, amb el company del nostre costat, sobre quin dels dos (en un hipotètica situació) ascendiria a Director/Directora dins d’una empresa imaginària. A partir d’aquí, agafàvem cadascun dues monedes (una gran i una petita) i posàvem una a cada mà. Amb les mans tancades i a l’esquena, avançàvem un braç, i de manera conjunta tots desvelàvem què hi havia al nostre palmell. Cada moneda ens sumava una puntuació o ens la restava, i ens demostrava si realment tot allò que s’havia acordat en un principi s’havia respectat o no. Cal dir que hi van haver moltes traïcions! Segons la puntuació obtinguda, s’ascendia a Direcció, es continuava com a treballador/treballadora o s’acomiadava de l’empresa. Es van realitzar un total de tres rondes, destacant detalls clau dins les negociacions com són els acords per escrit, ja que d’aquesta manera ens podem assegurar l’acompliment del pacte en qüestió. La dinàmica va finalitzar amb les característiques que posseeix cada tipus de negociador, abans esmentats. Per exemple, els negociadors blaus, són persones que busquen la satisfacció de totes dues parts, i fins i tot, en algunes ocasions, prefereixen perdre una mica per a poder guanyar més endavant; aquest tipus de perfil és ideal per a negociacions amb una relació de llarga durada. En canvi, els negociadors vermells són aquells que faran tot allò necessari per a guanyar sempre; imprescindibles en negociacions puntuals i esporàdiques, sense cap probabilitat a que la relació perduri en el temps.

Per acabar el primer taller, vam veure tres vídeos, dos d’ells demostraven que no veiem amb els nostres ulls, sinó que veiem amb el nostre cervell. És ell qui transforma en imatges la llum que percep l’ull, i, encara que sembli que aquestes imatges les veiem en temps real, no és així: ja formen part del passat. El tercer vídeo feia referència a què és el que realment volem veure, és a dir, que moltes vegades centrem la nostra atenció en un aspecte o aspectes determinats i, derivat d’aquesta focalització, no som capaços de veure més enllà. A destacar l’entusiasme de cada explicació i de tot el que es volia transmetre, consells tan importants com el d’estimular el nostre cervell per tal d’aprendre, sigui quina sigui la nostra edat i independentment del punt de la vida on ens trobem, amb l’objectiu de renovar-nos acadèmica i professionalment.

Després del petit descans que vam gaudir, va començar la segona i última xerrada, de nou impartida per un professor de la mateixa universitat, l’Àlvar. Aquest taller tractava de Màrqueting, que va iniciar també amb una breu presentació sobre la trajectòria, gustos i aficions del ponent. Va ser una estona entretinguda i molt dinàmica, on tots vam haver de col·laborar amb les nostres aportacions en els diferents aspectes de les temàtiques tractades, rebent com a premi un petit caramel. Es va parlar sobre les principals característiques que ha de tenir una bona campanya publicitària o de Màrqueting a l’hora de promocionar un producte, com són les quatre “P” (Producte, Preu, Punt de venda i Promoció), posant molt d’èmfasi a la importància d’aquests: Per què consumim un producte “x” en un moment determinat? Mitjançant una anècdota de l’Àlvar ho vam entendre. Comentava que va arribar a pagar fins a 20€ (i de bon gust) per una Coca-cola després de realitzar un gran esforç físic a l’únic bar que hi havia en kilòmetres: al ser l’únic punt de venda i no tenir competència, es pot establir un preu relativament car a un producte molt comercial ja que es vendrà de totes maneres. Un dels altres  temes tractats va ser les noves estratègies de Màrqueting, que pretenen trencar amb els antics mitjans de propagació, per tal de que sigui el propi consumidor el qui se senti atret amb la campanya, i hi participi activament en aquesta. Ja han quedat enrere aquelles campanyes de publicitat que intenten aclaparar l’atenció dels possibles consumidors/consumidores de manera tosca i pesada: Ara és l’era de les xarxes socials.

Tot seguit, es va fer un petit anàlisi d’empreses i marques que tenen actualment molt d’èxit, esbrinant què els diferencia dels seus competidors i quines tècniques de promoció utilitzen per a captar més adeptes i potenciar la seva venda. Una d’aquestes empreses va ser Deliveroo, pionera en el seu sector, que va impulsar el lliurament de menjar a domicili arreu d’Europa. Tot i que, personalment, estic en contra d’aquest tipus d’empreses que generen els seus beneficis precaritzant les condicions laborals dels seus treballadors i treballadores, s’ha de destacar l’enginy en el seu funcionament empresarial, substituint les motocicletes per bicicletes (més ràpides, més ecològiques i amb un cost menor).

Per finalitzar, se’ns va proposar realitzar una campanya per a publicitar dos productes diferents: unes maraques cubanes i un peluix. Per grups, vam haver d’exposar les nostres idees i explicar com utilitzaríem les xarxes socials per a que el nostre producte arribés a més persones i així augmentar les seves vendes. Un cop acabades totes les presentacions, es va decidir que tots érem guanyadors ja que cap de les propostes destacava de la resta, encara que com diu la dita “el més important és participar” i, participant, vam passar un matí d’allò més interessant. Crec que la jornada va ser molt positiva per a tots nosaltres i que, lluny d’aprendre nous conceptes i prou, ens vam enriquir d’experiències i coneixements, fent-nos una mica més savis i impulsant-nos a nous projectes i nous reptes.

Iria Cerdeira, ADFI 1 M01 Comunicació escrita

Comparteix

Articles relacionats

2 de juny de 2022

L'alumnat d'FP visita Port Aventura

16 de maig de 2022

L'alumnat de segon d'ADFI visita l'empresa Alova, S.L.

16 de maig de 2022

L'alumnat d'ADFI 1 participa a una jornada sobre ètica empresarial al Tecnocampus

3 de maig de 2022

II Fira d'Empreses Simulades a l'Institut, amb alumnat de 2n de GAD

22 d'abril de 2022

L'alumnat de 2n de GAD celebra la Business Simulation Fair

21 de març de 2022

Els alumnes de 2n de GAD preparen la fira d'empreses simulades

Destacats

  • Informació d'inici de curs i llibres i material 22/23
  • Alumnat FP del centre - carta de matrícula Grau Mitjà / Grau Superior
  • Ajuts per alumnat amb necessitat específica de suport educatiu - fins al 30/09.

insthosicodina

Graduació dels alumnes de 4t ESO, Enhorabona! 👩‍🎓👨‍🎓 #SomThos #Educació #ESO
Graduació dels alumnes de Batxillerat !! Enhorabo Graduació dels alumnes de Batxillerat !! Enhorabona!! 👩‍🎓👨‍🎓 #SomThos #Educació #Batxillerat
Graduació dels alumnes de la família de Comerç, Graduació dels alumnes de la família de Comerç, del Grau Mitja d’Activitats Comercials i Activitats Comercials de Moda, i del Grau Superior de Gestió de Ventes i Espais Comercials 👩‍🎓👨‍🎓 #SomThos #Educació #CiclesFormatius
Graduació dels alumnes de la família d’Adminis Graduació dels alumnes de la família d’Administració, del Grau Mitjà de Gestió Administrativa i Grau Superior d’Administració i Finances. 👩‍🎓👨‍🎓#SomThos #Educació #CiclesFormatius
Graduació dels alumnes de la família de Informà Graduació dels alumnes de la família de Informàtica i Comunicació, del Grau Mitja de Sistemes Microinformàtics i Xarxes, i Grau Superior de Desenvolupament d’Aplicacions Web, i Administració de Sistemes Informàtics en Xarxes. 👨‍🎓👩‍🎓#SomThos #Educació #CiclesFormatius
El passat divendres dia 10 el alumnes de 3er d'ESO El passat divendres dia 10 el alumnes de 3er d'ESO van visitar la Sagrada Família amb motiu del treball de síntesi sobre el Modernisme. #SomThos #Modernisme #Barcelona #SagradaFamilia
Sortida de 3r per cel·lebrar el final de curs. Re Sortida de 3r per cel·lebrar el final de curs. Reptes divertits!!. #lagranja #finaldecurs #3resothosicodina 😁😅
El dimecres 22 de juny a la tarda celebrarem la Te El dimecres 22 de juny a la tarda celebrarem la Terenciada de 4t ESO i 2n de Batxillerat al Thos i Codina!!!👏🎓
Cap de setmana esportiu increïble i emocionant! Cap de setmana esportiu increïble i emocionant!

Les noies del futbol sala infantil femení vàrem participar dissabte a La Garriga a la trobada nacional finalitzen en 2 a posició!

El diumenge els nois del juvenil de volei varen anar a Caldes de Malavella per participar a la final nacional!
Vàrem fer una gran competició finalitzant en 5 a posició!!

2es de Catalunya en futbol sala infantil femení i 5ns de Catalunya de volei juvenil!!!
#totesomthos
Han arribat bé!! Colònies 2n d'ESO a la Bisbal Han arribat bé!!

Colònies 2n d'ESO a la Bisbal de l'Empordà. Ja estan instal·lats, fent activitats i gaudint de la naturalesa.#SomThos
Els alumnes de 1r d'ESO visitaren ña setmana pass Els alumnes de 1r d'ESO visitaren ña setmana passada el Museu Molí paperer de Capellades, on van aprendre tot el procés per fer paper i n'han fet de tres colors diferents amb les seves pròpies mans!😃 #SomThos
1st BAT students celebrate #WordEnvironmentDay @Th 1st BAT students celebrate #WordEnvironmentDay @Thos with the project #ExchangeMarket! A great idea, which came from some students during the study of #SDGs. We join the movement #OnlyOneEarth #ResponsibleConsumptionAndProduction #TotesSomThos https://www.worldenvironmentday.global/get-involved/earth-action-numbers-impact
Més... Segueix-nos!

Riera de Cirera, 57 - 08304, Mataró

Telèfon: 937 414 203

Poseu-vos en contacte amb el centre

  • No hi ha traduccions disponibles per aquesta pàgina