L’alumnat de 1r d’ADFI participa als tallers “Com ser un bon empresari” i “Marketing Digital”L’alumnat de 1r d’ADFI participa als tallers “Com ser un bon empresari” i “Marketing Digital”L’alumnat de 1r d’ADFI participa als tallers “Com ser un bon empresari” i “Marketing Digital”L’alumnat de 1r d’ADFI participa als tallers “Com ser un bon empresari” i “Marketing Digital”
  • Inici
  • El centre
    • Localització
    • Espais
    • Produccions de l’alumnat
    • Organigrama
      • Àmbits i Departaments
    • Difusió
    • AMPA
    • Secretaria
    • Documentació
      • Documentació general de centre
      • Avaluació a l’ESO
    • Prevenció de Riscos
    • Contacte i suggeriments
  • Oferta
    • Estudis
      • ESO
      • Batxillerat
      • Formació Professional
    • Orientació Acadèmica i Professional
    • Plans i projectes
    • Extraescolars
    • Serveis
      • Assessorament
      • Reconeixement
      • UnPortal
      • Biblioteca
    • Escola Empresa
    • Borsa de treball
  • AMPA
  • Curs 22/23
    • Pla d’organització [21/22]
    • Informació d’Inici de Curs
    • Calendari Escolar
    • Horaris
    • Llibres i material
    • Acreditació Erasmus+ 22-23
    • Assistència i incidències
  • Preinscripció 23/24
    • ESO
    • Batxillerat
    • FP Grau Mitjà
    • FP Grau Superior
    • PFI

L’alumnat de 1r d’ADFI participa als tallers “Com ser un bon empresari” i “Marketing Digital”

Publicat el 9 de març de 2020
Categories
  • Administració
Etiquetes
  • Administració
  • cicles
  • empresa
  • Fp
  • Gestió Administrativa
  • tallers
  • Tecnocampus

El passat Dimecres 26 de Febrer, els alumnes de primer d’ADFI vam anar a la Universitat TecnoCampus per tal de realitzar dos tallers, amb una durada aproximada de dues hores cadascun.

La primera xerrada va estar a càrrec d’un dels professors de la mateixa universitat, en Jesús. En un començament, va fer una breu presentació i ens va explicar la seva trajectòria professional i acadèmica. Comentava que, des de ben petit, li apassionava tot el món de la física i de la neurociència, però que no es va poder endinsar professionalment dins d’aquests camps perquè no tenia les habilitats necessàries; explicava com imaginava el seu futur, que no seria pas com a venedor comercial, ja que era una persona molt tímida i això li repercutiria negativament a la feina; així que després d’un bon bagatge, va decidir estudiar psicologia. Actualment treballa com a professor de Recursos Humans i la idea principal que vol transmetre, precisament és aquesta: S’han d’enfocar els nostres objectius laborals, no només en aquelles àrees que ens agraden, sinó també en aquelles on posseïm les aptituds necessàries per tal de poder dur a terme les tasques
requerides a cada professió.

Tot seguit, ens va parlar sobre les negociacions i la importància de saber negociar. Segons ens deia, existeixen dos tipus de negociadors: El negociador blau i el negociador vermell. Per esbrinar en quin dels dos perfils ens identifiquem més, vam haver de contestar un petit test (majoria de respostes vermelles: negociador vermell, majoria de respostes blaves: negociador blau). Per saber-ne més, ens va proposar una dinàmica, al meu parer molt divertida. Consistia en negociar prèviament un acord, amb el company del nostre costat, sobre quin dels dos (en un hipotètica situació) ascendiria a Director/Directora dins d’una empresa imaginària. A partir d’aquí, agafàvem cadascun dues monedes (una gran i una petita) i posàvem una a cada mà. Amb les mans tancades i a l’esquena, avançàvem un braç, i de manera conjunta tots desvelàvem què hi havia al nostre palmell. Cada moneda ens sumava una puntuació o ens la restava, i ens demostrava si realment tot allò que s’havia acordat en un principi s’havia respectat o no. Cal dir que hi van haver moltes traïcions! Segons la puntuació obtinguda, s’ascendia a Direcció, es continuava com a treballador/treballadora o s’acomiadava de l’empresa. Es van realitzar un total de tres rondes, destacant detalls clau dins les negociacions com són els acords per escrit, ja que d’aquesta manera ens podem assegurar l’acompliment del pacte en qüestió. La dinàmica va finalitzar amb les característiques que posseeix cada tipus de negociador, abans esmentats. Per exemple, els negociadors blaus, són persones que busquen la satisfacció de totes dues parts, i fins i tot, en algunes ocasions, prefereixen perdre una mica per a poder guanyar més endavant; aquest tipus de perfil és ideal per a negociacions amb una relació de llarga durada. En canvi, els negociadors vermells són aquells que faran tot allò necessari per a guanyar sempre; imprescindibles en negociacions puntuals i esporàdiques, sense cap probabilitat a que la relació perduri en el temps.

Per acabar el primer taller, vam veure tres vídeos, dos d’ells demostraven que no veiem amb els nostres ulls, sinó que veiem amb el nostre cervell. És ell qui transforma en imatges la llum que percep l’ull, i, encara que sembli que aquestes imatges les veiem en temps real, no és així: ja formen part del passat. El tercer vídeo feia referència a què és el que realment volem veure, és a dir, que moltes vegades centrem la nostra atenció en un aspecte o aspectes determinats i, derivat d’aquesta focalització, no som capaços de veure més enllà. A destacar l’entusiasme de cada explicació i de tot el que es volia transmetre, consells tan importants com el d’estimular el nostre cervell per tal d’aprendre, sigui quina sigui la nostra edat i independentment del punt de la vida on ens trobem, amb l’objectiu de renovar-nos acadèmica i professionalment.

Després del petit descans que vam gaudir, va començar la segona i última xerrada, de nou impartida per un professor de la mateixa universitat, l’Àlvar. Aquest taller tractava de Màrqueting, que va iniciar també amb una breu presentació sobre la trajectòria, gustos i aficions del ponent. Va ser una estona entretinguda i molt dinàmica, on tots vam haver de col·laborar amb les nostres aportacions en els diferents aspectes de les temàtiques tractades, rebent com a premi un petit caramel. Es va parlar sobre les principals característiques que ha de tenir una bona campanya publicitària o de Màrqueting a l’hora de promocionar un producte, com són les quatre “P” (Producte, Preu, Punt de venda i Promoció), posant molt d’èmfasi a la importància d’aquests: Per què consumim un producte “x” en un moment determinat? Mitjançant una anècdota de l’Àlvar ho vam entendre. Comentava que va arribar a pagar fins a 20€ (i de bon gust) per una Coca-cola després de realitzar un gran esforç físic a l’únic bar que hi havia en kilòmetres: al ser l’únic punt de venda i no tenir competència, es pot establir un preu relativament car a un producte molt comercial ja que es vendrà de totes maneres. Un dels altres  temes tractats va ser les noves estratègies de Màrqueting, que pretenen trencar amb els antics mitjans de propagació, per tal de que sigui el propi consumidor el qui se senti atret amb la campanya, i hi participi activament en aquesta. Ja han quedat enrere aquelles campanyes de publicitat que intenten aclaparar l’atenció dels possibles consumidors/consumidores de manera tosca i pesada: Ara és l’era de les xarxes socials.

Tot seguit, es va fer un petit anàlisi d’empreses i marques que tenen actualment molt d’èxit, esbrinant què els diferencia dels seus competidors i quines tècniques de promoció utilitzen per a captar més adeptes i potenciar la seva venda. Una d’aquestes empreses va ser Deliveroo, pionera en el seu sector, que va impulsar el lliurament de menjar a domicili arreu d’Europa. Tot i que, personalment, estic en contra d’aquest tipus d’empreses que generen els seus beneficis precaritzant les condicions laborals dels seus treballadors i treballadores, s’ha de destacar l’enginy en el seu funcionament empresarial, substituint les motocicletes per bicicletes (més ràpides, més ecològiques i amb un cost menor).

Per finalitzar, se’ns va proposar realitzar una campanya per a publicitar dos productes diferents: unes maraques cubanes i un peluix. Per grups, vam haver d’exposar les nostres idees i explicar com utilitzaríem les xarxes socials per a que el nostre producte arribés a més persones i així augmentar les seves vendes. Un cop acabades totes les presentacions, es va decidir que tots érem guanyadors ja que cap de les propostes destacava de la resta, encara que com diu la dita “el més important és participar” i, participant, vam passar un matí d’allò més interessant. Crec que la jornada va ser molt positiva per a tots nosaltres i que, lluny d’aprendre nous conceptes i prou, ens vam enriquir d’experiències i coneixements, fent-nos una mica més savis i impulsant-nos a nous projectes i nous reptes.

Iria Cerdeira, ADFI 1 M01 Comunicació escrita

Comparteix

Articles relacionats

22 de gener de 2023

Sessió Xarxa Emprèn FP a l'Ateneu de la Fàbrica del Sol

27 d'octubre de 2022

Sortida de l'alumnat de cicles d'Administració a "Can Xec" a Montornès del Vallès

17 d'octubre de 2022

L'alumat del CFGS 1r ADFI participa en els tallers d'empresa del Tecnocampus

2 de juny de 2022

L'alumnat d'FP visita Port Aventura

16 de maig de 2022

L'alumnat de segon d'ADFI visita l'empresa Alova, S.L.

16 de maig de 2022

L'alumnat d'ADFI 1 participa a una jornada sobre ètica empresarial al Tecnocampus

Destacats

  • 26/02 de 9.30h a 14h - Portes Obertes ESO. Reserveu la vostra plaça aquí.
    Cal sol·licitar una plaça per persona assistent: dues pels progenitors i una pel futur alumne/a, per exemple.
  • Informació de preinscripció pel curs 23/24

insthosicodina

Els alumnes de primer d'activitats comercials han Els alumnes de primer d'activitats comercials han gaudit aquest dimarts d'una visita guiada i d'una xerrada molt interessant sobre màrqueting a càrrec d'Álvaro González, professor de Publicitat i màrqueting del Tecnocampus de Mataró. Continuem aprenent, continuem creixent amb el Thos!

Last Tuesday, the first year students of commercial activities enjoyed a guided tour of the Tecnocampus de Mataró. They also attended a very interesting talk on marketing by Álvaro González, a professor of Advertising and Marketing at Tecnocampus. 

www.iesthosicodina.cat
#TotsSomThos #TotesSomThos
#TecnoCampus #Mataró #marketing #ciclesformatius #fp
@lnsThos 
@gencat
@iesthosicodina.cat
Educació secundària obligatòria: Presentació Educació secundària obligatòria: 
Presentació de sol·licituds: del 8 al 20 de març
Matrícula: del 20 al 28 de juny

Batxillerat:
Presentació de sol·licituds: del 20 al 26 d'abril
Matrícula: del 22 de juny al 3 de juliol

Cicles de formació professional de grau mitjà:
Presentació de sol·licituds:
Alumnat amb continuïtat d’escolarització: del 12 al 18 d'abril
Resta d'alumnat: del 9 al 15 de maig
Matrícula dels participants en els dos processos: del 3 al 7 de juliol

Seguint aquest enllaç podreu obtenir-ne més informació:

https://preinscripcio.gencat.cat/ca/inici

#ESO #gencat #preinscripció 23-24 #batxillerat #ciclesformatius #TotesSomThos
Ja tenim guanyador de la panera solidària del Tho Ja tenim guanyador de la panera solidària del Thos i Codina! El número premiat va ser el 58292, i la panera li va tocar al professor Borja Salvador! Amb el número 292!
Enhorabona!!
#jornadasolidaria #solidaritat #TotesSomThos #ONG @caritasbcn @openarms_fund @savethechildren_es #vols
Bones festes! #TotesSomThos #mataró #festes #na Bones festes!
#TotesSomThos 
#mataró 
#festes
#nadal
Encara no has vist els Aparadors que han fet l’a Encara no has vist els Aparadors que han fet l’alumnat de Comerç?

Els grups de primer A i B d'Activitats Comercials, també de l’especialitat de Moda i els de Gestió de Vendes i Espais Comercials, esperen les vostres opinions!!!

Comenta si endevines on es troba i quin us agrada més???
Which one is your favorite?!

#aparadorsnadalencs #estimemelnadal #aparadors2023 #nadaldelalumnat
#somnadalencs #nadal #bonnadal #institut #elgrinch #grinch #quenoetrobinelnadal
#reis #elstresreis #cavalcada #anynou #any2023 #capdany #anyxinesconill 
#capdany2022 #treballemequip #iesthosicodina #mataro #cfgm #elnadalalthosicodina
#lnsThos #TotsSomThos #TotesSomThos
La jornada solidària ha començat i amb ella tamb La jornada solidària ha començat i amb ella també els diferents tallers i activitats que sempre marquen aquest dia. Des d'activitats esportives a tallers decoració de galetes.

#solidaritat #jornadasolidaria #mataró #TotsSomThos #TotesSomThos

La jornada solidària has begun and with it the different workshops and activities that are the highlight of this day. Students could choose from a big range of activities and workshops.
#solidaritat #jornadasolidaria #mataró #TotsSomTh #solidaritat #jornadasolidaria #mataró #TotsSomThos #TotesSomThos
Avui és el gran dia! La jornada solidària ha com Avui és el gran dia! La jornada solidària ha començat i amb ella les diferents xerrades formatives ofertes per @creurojamataro_oficial @caritasbcn i altres ONG sobre diferents temàtiques socials i mediambientals.

#solidaritat #jornadasolidaria #mataró #TotsSomThos #TotesSomThos 

Today is the day! La Jornada Solidària has started and with it the different talks on social and environmental issues. These were offered by @creurojamataro_oficial @caritasbcn and other entities
Un any més celebrem la Jornada Solidària. Aquest Un any més celebrem la Jornada Solidària. Aquest any serà molt especial, en celebrem la seva XV edició. No us ho podeu perdre!  En aquesta jornada s’hi faran diverses activitats per tal recaptar diners per a diferents ONG’s. 
Famílies, animeu-vos i col·laboreu amb el nostre centre!
#TotesSomThos #jornadasolidaria #solidaritat #ods
Once more, we celebrate la Jornada Solidària. This year will be very special as we will be celebrating its 15th edition. Do not miss it! On this day, various activities will be held in order to raise money for different NGOs.
Families, get involved and help us with this amazing task!
Les alumnes del @insthosicodina segueixen promocio Les alumnes del @insthosicodina segueixen promocionant la jornada solidària #jornadasolidaria #solidaritat #TotesSomThos #ONG @caritasbcn @openarms_fund @savethechildren_es #vols
#jornadasolidaria #solidaritat #TotesSomThos #ONG #jornadasolidaria #solidaritat #TotesSomThos #ONG @caritasbcn @openarms_fund @savethechildren_es #vols
Un any més l'alumnat d'història de l'art de 2n d Un any més l'alumnat d'història de l'art de 2n de batxillerat ha assistit a la cita obligatòria de cada curs, la visita al conjunt barroc dels Dolors de Mataró. Un dels millors exemples d'art de l'època barroca a Catalunya. El seu interior és un gran exemple de teatre sacre, els diferents vehicles artístics arquitectura, pintura i escultura es fusionen en un tot que sorprèn, impacte i no deixa indiferent a l'espectador. Un any més donem les gràcies per l'acollida al museu arxiu de Santa Maria i a la nostra guia preferida Ruth García.
#història #TotesSomThos
#mataró #dolorsdemataró #historiadelart
Once again, the 2nd year art history students have visited to the Baroque architectural complex of "Dolors de Mataró". It is one of the best examples of art from the Baroque period in Catalonia. Its interior is a great instance of sacred theater. Different artistic vehicles like architecture, painting, and sculpture merge into a whole that surprises and does not leave anyone indifferent.
Thank you for welcoming us to the archive museum of Santa Maria and to our favourite guide, Ruth García.
Més... Segueix-nos!

Riera de Cirera, 57 - 08304, Mataró

Telèfon: 937 414 203

Avís legal i política de privacitat

Poseu-vos en contacte amb el centre

  • No hi ha traduccions disponibles per aquesta pàgina