Els alumnes de 1r d’Administració i Finances i 2n de Gestió Administrativa participen en diversos tallers de l’Agència Catalana de Consum.
QUINES REGLES TÉ EL CONSUM? És una pregunta que ens porta a reflexionar sobre els drets i els deures de les persones consumidores com a element actiu i amb capacitat transformadora, Conèixer-los i entendre’ls com a una conquesta històrica inacabada ens ofereix la possibilitat de consumir des d’una perspectiva activa, crítica i responsable.
A partir d’aquesta presentació, s’inicia una activitat que permet reflexionar sobre els drets i els deures de les persones consumidores mitjançant exemples quotidians de conflictes de consum i s’exposa el procediment administratiu per solucionar-los. Seguidament, s’ofereix una perspectiva històrica dels drets i dels deures en el temps. Es posa de relleu com aquests drets i deures poden anar canviant arran de possibles conflictes generalitzats o noves situacions de consum encara per venir i d’actituds més actives per part de les persones consumidores.
ANEM DE COMPRES? Un acte quotidià que porta a reflexionar sobre els actes de consum: Quins elements intervenen? Què sentim quan comprem? En què ens fixem a l’hora de comprar? Aquest taller tracta dels diferents elements que intervenen en el moment de triar un producte de roba o tecnologia: el que m’agrada, el que necessito, la informació de l’etiqueta del producte, entre d’altres. De manera que l’acte de compra esdevé un fenomen en el què hi intervenen gran diversitat d’elements i en el què les emocions hi adquireixen un paper rellevant.
MISSATGES O MISSATGERS? És un taller que ens ajuda a ser conscients sobre les diferents actituds que poden adoptar les persones enfront la publicitat. Conèixer les estratègies que utilitza la publicitat permet a l’alumnat fer-ne una lectura crítica i posicionar-se de manera activa a l’hora de consumir.