Els alumnes d’Administració i finances i Gestió Administrativa reben un Taller de ConsumEls alumnes d’Administració i finances i Gestió Administrativa reben un Taller de ConsumEls alumnes d’Administració i finances i Gestió Administrativa reben un Taller de ConsumEls alumnes d’Administració i finances i Gestió Administrativa reben un Taller de Consum
  • Inici
  • El centre
    • Localització
    • Espais
    • Difusió
    • Organigrama
    • Àmbits i Departaments
    • AMPA
    • Secretaria
    • Documentació
      • Documentació general de centre
      • Avaluació a l’ESO
    • Prevenció de Riscos
    • Contacte i suggeriments
  • Oferta
    • Estudis
      • ESO
      • Batxillerat
      • Formació Professional
    • Orientació Acadèmica i Professional
    • Plans i projectes
    • Extraescolars
    • Serveis
      • Assessorament
      • Reconeixement
      • UnPortal
      • Biblioteca
    • Escola Empresa
  • AMPA
  • Curs 22/23
    • Pla d’organització [21/22]
    • Informació d’Inici de Curs
    • Calendari Escolar
    • Horaris
    • Llibres i material
    • Assistència i incidències
  • Preinscripció 22/23
    • ESO
    • Batxillerat
    • FP Grau Mitjà
    • FP Grau Superior
    • PFI

Els alumnes d’Administració i finances i Gestió Administrativa reben un Taller de Consum

Publicat el 1 de març de 2021
Categories
  • Administració
Etiquetes
  • Administrativa
  • Adminsitració
  • cicles
  • Consum
  • Finances
  • Fp
  • Gestió
  • grau mitjà
  • Grau Superior
  • taller

El dijous, 25 de febrer de 2021, van venir dos representants de la Junta Arbitral de Consum de Mataró, per a oferir als alumnes dels cicles d’Administració una xerrada sobre les reclamacions que els usuaris realitzen en els organismes que l’Ajuntament destina per aquest fi: la junta arbitral de consum i l’oficina municipal d’informació al consumidor.

Es va explicar, durant la xerrada, les diferències que hi ha entre cadascuna d’elles.

L’oficina de consum és un servei gratuït, que té com a objectiu defensar els drets dels consumidors a través de la informació, la formació i l’orientació en la resolució de conflictes. Aquest organisme actua com a mediador, és a dir, intenten resoldre els conflictes extrajudicialment mitjançant el diàleg entre el consumidor i l’empresari.

Aquest procés és voluntari, no garanteix que el desacord es resolgui. La mediació es pot abandonar en qualsevol moment, sense conseqüències.

Cal destacar que poques d’aquestes mediacions es resolen, ja que en tractar-se d’alguna cosa que es pot abandonar, les empreses no ho prenen de debò. El client acaba més frustrat del que ja estava.

Això pot servir, si molta gent reclama a una mateixa empresa, s’exerceix una gran pressió i pot ser que vagi un inspector des de l’ajuntament per a comprovar què està ocorrent.

Mitjançant aquest organisme, l’empresa no serà sancionada, simplement, es posaran en contacte amb totes dues parts per a esclarir els fets i intentar arribar a un acord.

D’altra banda, es troba la Junta Arbitral que ofereix, tant a empresaris com a consumidors una via de resolució de conflictes ràpida, eficaç i econòmica.

Aquí s’utilitza l’arbitratge, que consisteix en un sistema de resolució extrajudicial de conflictes gratuït, vinculant per a les dues parts. Això evita anar a judici i es resol de forma molt més ràpida.

El problema d’això és que poques empreses s’adhereixen a aquest sistema arbitral, ja que les empreses pensen que els beneficia més als seus clients que a ells mateixos. No obstant això, aquest servei és gratuït i ofereix uns certs avantatges a l’empresari com el distintiu que la diferència d’altres empreses i a més, ofereix una garantia de qualitat i seguretat per al client.

Es va explicar també que aquests organismes són exclusius per a les relacions entre consumidors i empresaris. No es poden reclamar o denunciar problemes de compres entre particulars.

Es va insistir que els fulls de reclamacions són impresos que les empreses tenen l’obligació de tenir i lliurar als usuaris que la sol·licitin.

En cas de no disposar de fulls de reclamacions en l’establiment o de negar-la-hi a un consumidor, podria incórrer en una infracció als drets del consumidor i podria ser sancionat amb una multa de fins a 5.000 euros. A més, si el consumidor insisteix a sol·licitar el full, pot avisar a la Policia Local i fins i tot arribar a detenir a l’empresari, si es manté en la seva negativa.

Finalment, cal destacar que els que més reclamacions o denúncies posen són les persones majors. Els joves no solen fer aquest tipus de gestions.

En resum, existeixen dos tipus d’organismes que, tant consumidors com empresaris, han de conèixer i dirigir-se a ells quan hi hagi qualsevol desavinença o conflicte. La informació és poder i moltes empreses s’aprofiten de la desinformació del client per a beneficiar-se a la seva costa.

No cal deixar que ningú s’aprofiti de nosaltres.

Vanesa Martínez Bonaque CFGS 1er Administració i Finances

Comparteix

Articles relacionats

2 de juny de 2022

L'alumnat d'FP visita Port Aventura

16 de maig de 2022

L'alumnat de segon d'ADFI visita l'empresa Alova, S.L.

16 de maig de 2022

L'alumnat d'ADFI 1 participa a una jornada sobre ètica empresarial al Tecnocampus

3 de maig de 2022

II Fira d'Empreses Simulades a l'Institut, amb alumnat de 2n de GAD

22 d'abril de 2022

L'alumnat de 2n de GAD celebra la Business Simulation Fair

21 de març de 2022

Els alumnes de 2n de GAD preparen la fira d'empreses simulades

Destacats

  • Informació d'inici de curs i llibres i material 22/23
  • Alumnat FP del centre - carta de matrícula Grau Mitjà / Grau Superior
  • Ajuts per alumnat amb necessitat específica de suport educatiu - fins al 30/09.

insthosicodina

Graduació dels alumnes de 4t ESO, Enhorabona! 👩‍🎓👨‍🎓 #SomThos #Educació #ESO
Graduació dels alumnes de Batxillerat !! Enhorabo Graduació dels alumnes de Batxillerat !! Enhorabona!! 👩‍🎓👨‍🎓 #SomThos #Educació #Batxillerat
Graduació dels alumnes de la família de Comerç, Graduació dels alumnes de la família de Comerç, del Grau Mitja d’Activitats Comercials i Activitats Comercials de Moda, i del Grau Superior de Gestió de Ventes i Espais Comercials 👩‍🎓👨‍🎓 #SomThos #Educació #CiclesFormatius
Graduació dels alumnes de la família d’Adminis Graduació dels alumnes de la família d’Administració, del Grau Mitjà de Gestió Administrativa i Grau Superior d’Administració i Finances. 👩‍🎓👨‍🎓#SomThos #Educació #CiclesFormatius
Graduació dels alumnes de la família de Informà Graduació dels alumnes de la família de Informàtica i Comunicació, del Grau Mitja de Sistemes Microinformàtics i Xarxes, i Grau Superior de Desenvolupament d’Aplicacions Web, i Administració de Sistemes Informàtics en Xarxes. 👨‍🎓👩‍🎓#SomThos #Educació #CiclesFormatius
El passat divendres dia 10 el alumnes de 3er d'ESO El passat divendres dia 10 el alumnes de 3er d'ESO van visitar la Sagrada Família amb motiu del treball de síntesi sobre el Modernisme. #SomThos #Modernisme #Barcelona #SagradaFamilia
Sortida de 3r per cel·lebrar el final de curs. Re Sortida de 3r per cel·lebrar el final de curs. Reptes divertits!!. #lagranja #finaldecurs #3resothosicodina 😁😅
El dimecres 22 de juny a la tarda celebrarem la Te El dimecres 22 de juny a la tarda celebrarem la Terenciada de 4t ESO i 2n de Batxillerat al Thos i Codina!!!👏🎓
Cap de setmana esportiu increïble i emocionant! Cap de setmana esportiu increïble i emocionant!

Les noies del futbol sala infantil femení vàrem participar dissabte a La Garriga a la trobada nacional finalitzen en 2 a posició!

El diumenge els nois del juvenil de volei varen anar a Caldes de Malavella per participar a la final nacional!
Vàrem fer una gran competició finalitzant en 5 a posició!!

2es de Catalunya en futbol sala infantil femení i 5ns de Catalunya de volei juvenil!!!
#totesomthos
Han arribat bé!! Colònies 2n d'ESO a la Bisbal Han arribat bé!!

Colònies 2n d'ESO a la Bisbal de l'Empordà. Ja estan instal·lats, fent activitats i gaudint de la naturalesa.#SomThos
Els alumnes de 1r d'ESO visitaren ña setmana pass Els alumnes de 1r d'ESO visitaren ña setmana passada el Museu Molí paperer de Capellades, on van aprendre tot el procés per fer paper i n'han fet de tres colors diferents amb les seves pròpies mans!😃 #SomThos
1st BAT students celebrate #WordEnvironmentDay @Th 1st BAT students celebrate #WordEnvironmentDay @Thos with the project #ExchangeMarket! A great idea, which came from some students during the study of #SDGs. We join the movement #OnlyOneEarth #ResponsibleConsumptionAndProduction #TotesSomThos https://www.worldenvironmentday.global/get-involved/earth-action-numbers-impact
Més... Segueix-nos!

Riera de Cirera, 57 - 08304, Mataró

Telèfon: 937 414 203

Poseu-vos en contacte amb el centre

  • No hi ha traduccions disponibles per aquesta pàgina