(DES)IGUALTAT(DES)IGUALTAT(DES)IGUALTAT(DES)IGUALTAT
  • Inici
  • El centre
    • Localització
    • Espais
    • Produccions de l’alumnat
    • Organigrama
      • Àmbits i Departaments
    • Difusió
    • AMPA
    • Secretaria
    • Documentació
      • Documentació general de centre
      • Avaluació a l’ESO
    • Prevenció de Riscos
    • Contacte i suggeriments
  • Oferta
    • Estudis
      • ESO
      • Batxillerat
      • Formació Professional
    • Orientació Acadèmica i Professional
    • Plans i projectes
    • Institut de Tarda (Extraescolars)
    • Serveis
      • Assessorament
      • Reconeixement
      • UnPortal
      • Biblioteca
    • Escola Empresa
    • Borsa de treball
  • AMPA
  • Curs 23/24
    • Informació d’Inici de Curs
    • Calendari Escolar
    • Horaris
    • Llibres i material
    • Assistència i incidències

(DES)IGUALTAT

Publicat el 28 de març de 2023
Categories
  • Institut Thos i Codina
Etiquetes
  • #coeducació#8M #totesomthos #feminisme #desigualtats

L’alumnat del Thos i Codina realitza un mural a nivell de centre per donar visibilitat a situacions de desigualtat viscudes pels estudiants.

Durant les darreres setmanes, amb motiu de la celebració del Dia Internacional de les Dones 8M, els i les alumnes del nostre centre van dur a terme una acció encaminada a fer-nos reflexionar al voltant dels estereotips de gènere i de les desigualtats que aquests estereotips generen.

L’acció, que s’ha dut a terme a tots els nivells i etapes educatives del Thos i Codina, ha consistit, primer, en la lectura d’un conte de Ramon Solsona a tots els grups classe. Al conte, titulat “Cerezo rosa”, la veu narradora ens explica que la seva parella ha marxat de vacances amb els fills i que, per primera vegada, s’ha quedat “de Rodríguez”. A la resta del text, es van deixant anar tot una sèrie d’estereotips que fan que el lector o lectora li atribueixi a la veu narradora una identitat masculina. Però, a l’últim paràgraf, ens assabentem que és una dona.

A partir de la lectura del text, l’alumnat va reflexionar sobre els motius que els hi van fer suposar (erròniament) que es tractava d’un home i escriuen en un petit paper com es van sentir en reconèixer els seus propis prejudicis i en un altre paper, altres prejudicis de gènere quotidians que coneguin. A continuació, cada aula ha agrupat les reflexions de cada individu en un parell de cartells que romandran a les aules durant un temps amb la intenció de disminuir l’ús de prejudicis en la vida quotidiana.

A més d’aquests dos paperets, els i les alumnes han hagut d’escriure un tercer post-it on expliquessin alguna situació de desigualtat de gènere que hagin patit al llarg de la seva vida. Aquest tercer post-it l’han enganxat a un mural amb la paraula DESigualtat escrita en gran. L’objectiu era acabar amb el prefix (DES), de tal manera que, en finalitzar, les paraules dels i les alumnes han amagat completament el prefix deixant legible la paraula igualtat, donant a entendre que el Thos i Codina és un centre que lluita i treballa per la igualtat de gènere.

En els següents enllaços es poden visualitzar els cartells que llueixen a cadascuna de les aules:

https://es.padlet.com/raul_delvalle/com-t-has-sentit-en-descobrir-que-tens-estereotips-de-g-nere-n4jntv3k7r339f85

Comparteix

Articles relacionats

2 d'octubre de 2023

El Thos es mou pel medi ambient

25 de setembre de 2023

Devastació al Marroc

4 de setembre de 2023

Presentacions alumnat - Curs 23/24

18 de juliol de 2023

Preinscripcions a Grau Mitjà i Superior - Gestió de la llista d'espera i horaris de l'acte públic

27 de juny de 2023

Terenciada FP 2023

19 de juny de 2023

Equip d'investigació Thos Net

Destacats

  • Informació d'inici de curs, calendaris, horaris, llibres i material.

Riera de Cirera, 57 - 08304, Mataró

Telèfon: 937 414 203

Avís legal i política de privacitat

Poseu-vos en contacte amb el centre

  • No hi ha traduccions disponibles per aquesta pàgina