L’institut disposa d’una bona biblioteca per a l’ús de tot l’alumnat.

És una sala àmplia, lluminosa i acollidora amb més de 7000 volums,en suports diversos _ llibres, CDs, DVDs, etc…- tant de coneixements com d’imaginació, perfectament catalogats i organitzats seguint la normativa de la CDU.

Disposa de llibres de divulgació adequats per a alumnat d’ESO i altres de nivell científic més específic per al de Cicles Formatius i Batxillerat. Aquest fons és conegut pel professorat que l´utilitza per proposar treballs acadèmics de les diverses matèries a l’alumnat.

Hi ha personal que facilita i orienta les consultes i els treballs dels assistents, alhora que cataloga i organitza tot el fons. També col.labora amb el professorat en la preparació de materials per als treballs acadèmics.

Així mateix la biblioteca compta amb un fons bibliogràfic adreçat al Pla de Lectura del centre.

Compta amb el servei de 6 ordinadors PC amb els programes habituals de treball i jocs i connectats tots a internet, que permeten l’aprenetatge de l’ús de les noves tecnologies de la informació.

Horari de Biblioteca. Curs 2017-2018

• dilluns de 17,00 a 19,00 hores
  • dimarts de 17,00 a 19,00 hores
  • dimecres de 17,00 a 19,00 hores
  • dijous de 17,00 a 19,00 hores

Normativa d’utilització del servei

• La biblioteca és una sala per estudiar i treballar.
  • S´ha de mantenir silenci o parlar amb to de veu moderat.
  • Els ordinadors es fan servir per treballar, NO PER JUGAR NI XATEJAR.
  • Internet, només es pot utilitzar per buscar informació o imatges per fer treballs.
  • No es pot menjar ni beure.
  • Els telèfons mòbils s´ han de tenir en silenci.
  • Les cadires s´han de deixar ben posades i els ordinadors apagats.
  • S´ha de respectar i tenir cura de tot el material que hi ha a la biblioteca.
  • No es pot entrar corrent, ni xisclant ni donant cops.

Biblioteca punt edu

El centre està acollit al projecte Biblioteca punt edu pel qual s´obre al barri. D´aquesta manera els veïns del barri, amb dèficit de recursos culturals, poden aprofitar les nostres instal·lacions i fons bibliogràfic. Alhora la nostra biblioteca està connectada a la xarxa de biblioteques públiques de tal manera que pot oferir als usuaris material de qualsevol de les biblioteques públiques.

Serveis de la Biblioteca

• Racó de lectura: espai reservat a la biblioteca per a llegir comfortablement
  • Informació bibliogràfica: informació presencial sobre: el fons de la biblioteca, l´us del catàleg, accés a la base de dades, guies de fons, els recursos de informació i orientació sobre altres centres on podeu adreçar-vos per completar la vostra cerca.
  • Ordinadors connectats a internet: Tots els ordinadors ( els 5 d´us general i el de la bibliotecària tenen connexió a internet, així com instalats programes d´interés per treballar a les diferents matèries
  • Reproducció de documents: Es poden reproduir documents via fotocòpia o directament dl´arxiu de l´alumne a la impressora de la sala.
  • Préstec personal: Les condicions són les següents:
  • Préstec interbibliotecari : En cas de necessitat la Biblioteca Pompeu Fabra de Mataró ens ofereix “packs” de llibres sobre un tema a treballar
  • Exposicions i xerrades: sala d´exposicions i xerrades d´us per a les diferents àrees del centre així com per a la divulgació literària o bibliogràfica per part de la mateixa biblioteca .
  • Pla de lectura: Fons bibliogràfic adreçat a l´aplicació del pla de lectura del centre.
  • Guies de lectura i estudi