Extraescolars

L’objectiu principal del nostre centre és la transformació i la millora educativa, l’èxit escolar i excel·lència educativa, desenvolupant al màxim les capacitats de tots i cadascun dels alumnes com a principi fonamental de l’equitat i garantia, alhora, de la cohesió social. D’acord amb aquest objectiu l’Institut Thos i Codina ofereix una oferta d’activitats extraescolars que amplien els coneixements i les habilitats dels nostres alumnes.

Quan parlem d’activitats extraescolars ens referim a aquelles activitats organitzades pels mateixos centres educatius que es fan fora de les hores de classe. En aquest centre s’organitzen conjuntament amb l’AMPA.

Als següents enllaços hi trobareu tota la informació relativa a les activitats extraescolars que ofereix el centre amb horaris i formularis d’inscripció que us podeu descarregar.

Quantes activitats extraescolars ha de fer un infant o jove?

No hi ha una resposta única. En general podem considerar que és una bona opció fer servir les activitats extraescolars per garantir un entorn educatiu, de relació i lúdic per als infants i joves. Cal tenir en compte, però, de no sobrecarregar-los. Les activitats extraescolars no haurien de superar les 3-4 hores setmanals. Recordeu que els vostres fills necessiten temps lliure i també temps per estar amb vosaltres.

Quins avantatges comporta una activitat d’aquest tipus per als vostres fills, a banda d’una estona de diversió? Alguns avantatges significatius són:

• La possibilitat de socialització: és a dir, l’oportunitat d’aprendre, d’altres maneres i amb altres persones, normes, valors i pautes socials.
  • Trobar nous amics.
  • La relació amb nous referents: noves persones de qui aprendre coses, de qui rebre orientacions.
  • La possibilitat de descobrir nous interessos i habilitats.